Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Har du fått utdraget ur The Infertility Cure? Ursäkta en senil gammelhönas fråga. Om inte, så ge mig din mejladress via FL så får du texten.
Blodstänk i trosorna dagarna före mens kan tyda på Yinbrist i Mjälten (Spleen - ) enligt TCM. Jag har själv den diagnosen (även om just spottings inte hör till mina symptom). Du kan stärka Mjälten genom att bl.a. undvika mjölkprodukter, vitt mjöl och koncentrerat socker (t.ex. godis och fruktjuicer).
Crap, precis de saker jag är svag för.... GOOODIS!!! Pasta (absolut inte fullkorn!!) och andra kolisar är min svaga punkt här i livet.
Men jag läste också på nätet att det berör på att livmoderhinnan (??) börjar läcka redan innan mens pga brist på progesteron. Denna brist kan också orsaka missfall om man väl lyckats bli gravid.
Men även, som sagt, att det berodde på trötta äggstockar med en mindre lyckad ägglossning.
Känner att jag är så oförberedd på detta. SÅÅÅÅ gammal är jag ju inte och det var ju bara något år sen som jag blev gravid 2 ggr i rad på ett enda försök/månad.
Har liksom alltid i bakhuvudet haft en självklar bild av syskon och det svider att inse att det kanske inte blir så.
Alicia
Det har hjälpt många med spottings och man känner av sin äl tydligare (det gör jag)
goggla på det,
Här är en tråd om ac:
www.familjeliv.se/Forum-1-3/m51301873.html
Kram