Kalaskula skrev 2011-01-13 09:42:54 följande:
Huva nu blir jag ju jätte nervös. Jag jobbar ju själv som narkossköterska och har ju sett alla fall som går illa och nu är jag bara mer orolig. Vi får väl se på måndag om jag har förtroende för läkaren som ska göra det. Konstigt att jag inte fick några förhållningsregler angående att inte äta för mycket eller liknande. Kanske jag bara ska dit och kolla? Vi får väl se. Nu vill jag nog bara snittas och få ut den lilla bebisen. Trött på att vara gravid
Åh förlåt., inte meningen att skrämma upp dig! Man har ju hört om många som inte alls upplevt det som jobbigt också. Jag tror att antingen så vänder sig bebben snällt och då går det fort och smidigt, eller så har bebben bestämt sig för att inte snurra oavsett hur hårt de trycker. Men det kan man ju inte veta i förväg! Hur du än gör så kommer det nog bli för det bästa! Som narkossköterska antar jag att du känner dig trygg i opmiljön också, vilket många andra säkert kan tycka är lite jobbigt.
Novelli skrev 2011-01-13 10:00:25 följande:
Nu bär det av till Barnmorskan, förhoppningsvis sista gången. Jag har haft ett visst tryck neråt nu i 5 dagar då jag får en sammandragning så jag tror det börjar närma sig nu.
Igår fick jag en känsla av att jag bara inbillat mig alltihop, fick nypa mig i armen och fråga barnen om jag verkligen är gravid. De tittade konstigt på mig...
Haha, så dags att börja tvivla nu! Du kanske kan starta en sån där "är jag gravid"-tråd som är så populär här på FL.
Jag har en fråga till er alla. Egentligen skulle jag vilja starta en tråd men jag orkar inte med alla konstiga svar man får. Frågar hellre er som jag känner och som jag vet är vettiga. Jag är sjuksköterska och har som mål att vidareutbilda mig till distrikssköterska för att så småningom bli BVC-syrra. Jag har haft underbara BVC-sköterskor, riktigt kloka kvinnor som verkligen har stöttat och varit till stor hjälp. De har verkligen inspirerat mig att vilja bli som de. Men när jag läser olika inlägg på nätet så märker jag ett ganska stort... ja, förakt för BVC-syrror. Deras råd avfärdas, de kan inget annat än att mäta och väga, deras råd är gammalmodiga och de anses vara inkompetenta i största allmänhet. Varför är det så, tror ni? Vad har ni för inställning till BVC?