Inlägg från: hopp i livet |Visa alla inlägg
  • hopp i livet

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Tack Hemulan! {#lang_emotions_coffee}
    Jag är hemma och vårdar illamående pojke idag och tänker passa på att småfixa lite här hemma. Än så länge har det inte varit stora kräket, utan "bara" andra hållet, vilket är mer hanterbart. {#lang_emotions_undecided} Ursäkta informationen så här till morgonkaffet.

Vad skönt att allt har gått så bra Mamsie! {#lang_emotions_smile}
    Hoppas ni alla får en bra dag!{#lang_emotions_sunny}

♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • hopp i livet
    Happyme skrev 2010-03-03 08:13:04 följande:
    Godmorgon! Sitter med laptopen i knäet och bölar ( herregud dessa hormoner är verkligen påfrestande) ni är ju för härliga i denna tråd!! Har försvinner man och kommer inseglande 5 mån senare med lite frågor och ni tar er tid och svarar och med glada tillrop dessutom! Tack alla ni !Har varit lite försiktig med FLaktiviteten då det är så mkt skriverier om symprom ickesymptom mf och ma. Insett sambandet mellan symptomtrådar och min egen oro så jag har försökt hålla mig lite borta. Men den här tråden är speciell, så mkt peppande och högt till tak  finns ingen annanstans på FL BF den 26/7 men nu är jag bara inställd på ul som jag ska göra den 23/3, känns som ett sekel dit men är det fint ska ta ut all glädje jag håll inne med pga oro de första veckorna. Tror jag ska fira med att köpa en liten babydräkt!Berättade för våra äldsta son ( blir 16 i slutet av året) och han har tydligt deklarerat att ingen bebi här för då flyttar jag till pappa! Jag var helt knäsvag och tillslut säger min sambo _ Det din mamma vill få fram är att du ska bli storebror, igen alltså.Min tonåring bara LOG !!!!!! Fattar ni, jag trodde han skulle resa sig o välta bordet, rusa in o pcka en väska  dra men han bara log jättestort och såg stolt och glad ut ( nu bölar ja igen) och frågade m vi kan kolla vad det är för sort. Jag blev så glad, nära att jag drog en mazurka på köksbordet. Älskade älskade tonåring Idag ska vi berätta för yngsta som snart blir 14 men han har en cool inställning till babysar och gillar dem uppriktigt så jag är inte lika stressad över det!Tack för ert stöd och jag ska se om jag kan läsa ikapp ngr sidor i tråden för att se hur ni alla har det och kanske kan hänga med er lite då och då. Yngsta sonen med ADD har fått fin hjälp så nu har stressnivåerna sjunkit rejält här hemma och det finns tid för annat än att vara lärare varje kväll.Kram till er !
    Nu bölar jag också! Vilken härlig och otroligt skön reaktion från din son! {#lang_emotions_heart} Kan bara säga grattis igen!
    Skönt också att din yngste son får den hjälp han och ni behöver nu.
    Så nu är det nedräkning, 20 dagar kvar till ul. Hoppas att du tillåter dig att känna glädje för dig själv, även om du inte vågar visa det utåt så mycket än.
    Kram!
  • hopp i livet

Skönt att du mår bättre Niccos mamma! {#lang_emotions_smile}
    {#lang_emotions_sunny}Snart ska jag också ta mig ut i solskenet Milk. Det gäller att starta i tid om man ska någonstans, för i snigelfart går det! {#lang_emotions_smile}

• hopp i livet
    Brådis skrev 2010-03-03 12:46:03 följande:
    Milk och Hopp, åhh vad avundskjuk jag blir på er som får vara hemma och "snigla" sig runt på promenad, jag vill oxå!!! Låter så mycket roligare än att ha stressigt på jobbet... Tack Milk, jag mår så bra det går med jobb, små barn och en stor mage som någon försöker komma ut ifrån känns det som Trots ont i bäcken och fogar så tycker jag att det går bättre än vad jag trode det skulle gå. Fasade i höstas för hur det skulle gå att klä på en 2 och 4 årig för dagis (utedagis så det är full mundering på) och ha en stor mage, men tycker det går förvånansvärt bra. Tyärr har min pappa fått en hjärtinfarkt med en massa följd problem så det tar ju mycket av energin just nu. Dessutom bor han och mamma större delen av året nere i Spanien och det gör det ju ännu jobbigare att man inte kan hälsa på och vara nära dom... Skönt, du verkar ha full koll på läget Nicholasmamma!Ha det bra alla
    Tyvärr har jag det inte så bra så att jag är hemma för min skull, utan idag är jag hemma för vab. Måste iväg till jobbet en sväng på eftermiddagen på ett möte som inte är möjligt att flytta på, men då får jag passa på att njuta av solen på vägen. {#lang_emotions_smile}
    Jag har planerat att jobba till den 16 april, vilket ger mig en dryg vecka hemma innan bf. Men man vet ju aldrig när lillkillen vill komma ut förstås.

Vad tråkigt med din pappa! Det är verkligen inte lätt när familjen är långt bort och man önskar att man skulle kunna vara ett stöd för dem. Han känner säkert av din omtanke ändå.
    Kram!
  • hopp i livet

Vad försökte du göra Charlotta? *nyfiken*

• hopp i livet
    Charlotta66 skrev 2010-03-03 14:06:48 följande:
    Åh, försöker lägga in en ticker med info om min graviditet. Står att det bara är att kopiera länken och att det ska visas överallt, men det blir ju bara fel. Pregnology.com är en ganska rolig sida som visar bilder och vad som händer varje dag. Både under ägglossning och när man e gravid. Synd www.pregnology.com/preggo-ticker.php?day=22&m...
    Aha, jag har en sådan på min blogg. Men den är hämtad från http://www.babystrology.com/baby-tools/baby-tickers/ istället.
  • hopp i livet
    Happyme skrev 2010-03-04 12:18:26 följande:
    Uvalisa: Jag vet hur det känns men jag håller verkligen tummarna för ett du får en helt annan reaktion än den du väntar dig. Jag ville vänta över de känsligaste veckorna för att inte dra runt en tornado i deras liv helt i onödan om jag inte ens kunde klara mig till v 12.Jag tror också att det handlar om deras fasad och attityd, gör de inte vågen så okej då, de faller ju oftast till föga senare och en söt liten krabat är svår att inte känna en beskyddarinstinkt för. Även om man är tonårsbrorsa el syrra.Glimman: Tack för välkomnandet! Ja den rekationen med fråga om abort är ju inget drömscenario, känslig som man är är det inte lätt att hålla tillbaka sina egna känslor heller och vara vuxen. Hur hanterade du det?  Men som jag skrev till uvalisa så smälter ju även de stora tuffa för de små, det är ju din historia ett bevis på. Sladden var ett gullgt nick Ser på BFlistan att det är snart dags för många! Gud så tiden gått, du milk som startade denna härliga tråd! Tror jag läste ngt om mkt sammandragningar för dig, stämmer det? Omöjligt att läsa ikapp allt inser jag....Gick på magkänsla och tittade förbi hos ultraljudsbarnmorskorna efter mvc i morse. En helt fantastisk kvinna tog mig direkt till ett rum och gjorde ett ul. Min sambo åker till staterna 4 veckor på måndag och det kändes olustigt att han skulle åka och vi inte gjort cuben och fått ngn bildbevis, jag mår ju så bra nu så då nojar man över det. En liten 5cm groda vinkade och sparkade för fullt därinne *bölade* och bm sa att jag kunde andas ut, det såg toppen ut dessutom fick jag en vecka gratis 11+4 och de ville göra cub redan imorgon bitti för det var hög tid sa de! Nu ska jag smälta allt och unna mig en jättesemla!
    Vad skönt Happy! {#lang_emotions_smile} Du är verkligen värd en jättesemla!
    Snabba ryck måste jag säga! Vad bra att du gick in till denna trevliga människa. Nu kan du ju verkligen fortsätta att njuta av att du mår så bra!
  • hopp i livet
    talamod skrev 2010-03-05 09:44:32 följande:
    Godmorgon alla.Här lyser solen, men jag bara gråter. Vet inte varför men kanske för att barnen åker till pappa idag och sen är det en vecka tills de kommer igen. Allt går jättebra nu, men jag saknar dem så vansinningt när inte är hos mig. Jag tror aldrig jag kommer vänja mig. Vad säger ni som har liknande siutation. Ibland känns det så mörkt att jag inte orkar med nåt, inget känns meningsfullt. Hemskt att säga när jag väntar ett nytt underverk. Vet inte vad jag vill säga mer än att vissa dagar är inte bra trots att de borde vara det.
    Jag känner igen mig så mycket i vad du skriver!
    I början var det otroligt tungt och jag grät varje gång killarna skulle över till sin pappa. Jag började planera in saker på kvällen efter överlämningen för att jag inte skulle "trilla ner". Jag kände mig berövad på halva deras liv. De skulle få uppleva saker med sin pappa och jag skulle vara utestängd från det!

Numer känner jag fortfarande en tomhet när de försvinner, men lite grann i "minfullness"-anda så för söker jag då fokusera på att jag kan lita på att pojkarna har det väldigt bra hos en älskad och efterlängtad pappa, att de visserligen kommer att ha minnen där jag inte ingår, men det kommer att inträffa förr eller senare i deras liv ändå. En dag måste man släppa taget, även om det nu skedde tidigare än vad jag önskat. Jag fokuserar också på att min käre sambo och jag får tid för varandra och att vi kan bygga på utan att ha dåligt samvete för att vi inte lägger tid på dem.

Jag upplever att graviditetshormonerna ställer till lite mer känslostormar just nu och jag skulle önska såååå att vi kunde få vara tillsammans hela tiden! Hur underbar en graviditet än är, så innebär det inte automatiskt att man måste känna sig glad och lycklig varje stund för det.

Många styrkekramar till dig Tålamod!
  • hopp i livet

God morgon alla!
    Sitter och samlar mig inför den stora uppgiften att städa huset. Sambon ska ut i skidspåren i det strålande solskenet. {#lang_emotions_sunny} Själv ser jag fram emot ett strålande rent hus. {#lang_emotions_smile}

Men det bästa är att min fjortonåring ligger och sussar sött här hemma i sin säng efter två veckors prao i Bryssel. Så skönt att ha honom hemma igen! {#lang_emotions_heart}

Ha en bra dag!

• hopp i livet
    houseboatman skrev 2010-03-06 13:14:55 följande:
    Tack Floppan67 !!!Jag antar att jag är en av dom få killarna här.... hahaDå kan jag säga att vi har fått försenad BIM+9 dagar nu.... på andra försöket....
    Du är så välkommen houseboatman! {#lang_emotions_smile}
    Det vore ju helt fantastiskt om det har tagit sig för er på andra försöket, trots din blivande sambos historia. Men jag tror verkligen att det kan vara så som teskedsmamma själv har varit med om, kemin är olika så ni verkar vara en "perfect match"!
    Du skriver väl och meddelar resultatet av testet i övermorgon?
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5