Inlägg från: Brådis |Visa alla inlägg
  • Brådis

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Hemulan skrev 2010-09-02 12:44:11 följande:
    På jobbet har vi muggpapper som är värdelöst för TPA (toapappersanalys). Vitt med röda blommor. Who knows om det blir rosa på pappret liksom.
    Du är väl för skön!!

Jo tack, det är alldeles, alldeles UNDERBART att ha en kille här!! Ville ju innan ha tre tjejer...men nu fattar jag inte hur jag tänkte och är så himla glad för Albin!! Är inte ens ledsen för dom 7 flyttkartonger med rosa kläder som inte kommer att användas, så roligt och fräscht att få köpa nytt och färger man inte haft förrut.

Håller fortfarande tår och tummar, börjar känna lite domningar nu...
  • Brådis
    Teskedsmamman skrev 2010-09-02 23:44:51 följande:
    Eftersom vi har fått mycket kläder och köpt billigt på tradera så har jag faktiskt köpt en molo lurv overall Jag är skitsnål och tycker 315 kr inkl frakt är mycket för en fleeceoverall i stlk 68, men vaffan, NÅT flådigt kan han väl få Overallen kostar ju 500 + frakt ny....
    Klart grabben ska ha en molo lurv overall
  • Brådis
    Anetha skrev 2010-09-03 08:22:39 följande:
    Ska ringa Barnmorskan på måndag för hon är inte där fick jag veta.
    Ska höra med henne om foglossningsbälte som läkaren tipsa mig om när jag fick veta att min värk var foglossning.
    Har tagit det rätt lungt nu och gör inte så ont då som skönt är.
    I dag var det lite kyligt och fick höra att en del skrapat rutorna på bilarna.
    Neej, inte skrapa rutorna, inte änn!!!!!
  • Brådis
    Skruttefia skrev 2010-09-13 16:14:11 följande:

Underbart att höra! Hoppas på samma tur Solig

Nu ruvar jag på två finfina (pre-)embryon. 3dagars och 8-celliga om jag kommer ihåg rätt. Av nio ägg var ett omoget, 4 befruktades "fint" men de två andra var tyvärr inte fryskvvalitet el lönt att odla vidare. Så. lite sämre utdelning än för 2 år sedan men med facit i hand kan man ändå säga att jag komprimerar 9 månaders bebisverkstadsförsök

Håller tummarna för dig, det kanske blir barnvagnspromenader framåt våren här i Täbban då??
  • Brådis
    Mamsie skrev 2010-09-14 09:42:08 följande:
    Jag mådde pyton vid förra graviditeten, och vid denna. Pojkar båda gångerna.
    Med trean mådde jag "normal-illa" och det gick över i "normal" tid. En flicka.

Gomorron på er alla förresten! Det regnar idag - i hela Sverige tror jag? Och jag har ingen bil idag så jag måste promenera till bussen. Blääääk!
    Ha det!
    God morgon, blå himmel i Täby

Jag har mått ganska exakt lika med alla tre barnen och det blev 2 tjejer och 1 kille...
  • Brådis
    Skruttefia skrev 2010-09-14 09:51:07 följande:
    Gomorron på er alla förresten! Det regnar idag - i hela Sverige tror jag? Och jag har ingen bil idag så jag måste promenera till bussen. Blääääk!
    Ha det!
    Här skiner solen (Täby utanför Stockholm) SoligVore mysigt!
    Roligt, vi svarade samtidigt och tur att ni har sol även på andra sidan motorvägen...
  • Brådis
    MariaBCN skrev 2010-10-11 14:29:47 följande:
    Nu när vi kommit in lite på temat förlossningar/snitt...så blir jag nyfiken på om det finns någon mer 40+are som fött sitt 1:a barn vaginalt?
    Då mina 2 första ju kommit med planerade snitt, så räknas denna 3e som 1a gångs förlossning - OM jag tillåts och kan föda utan snitt! Min nuvarande Dr är rätt tveksam till det, pg a mina tidigare 2 snitt i kombination med att jag är 1a gångsföderska vid 42...
    - Är nu nyfiken på hur förlossning varit för er som fött ert 1a barn vid 40år eller mer?
    - Gick du över tiden? Kom bebis innan BF? Hur lång tid tog förlossningen? Blev du igångsatt? Blev du sydd?
    Ja, jag vill veta ALLT!
    Har läst lite om att många 1a gångsförlossningar vid 40+ slutar med akut snitt? Stämmer det?

Som sagt, alla erfarenheter & synpunkter välkomna!
    Tack på förhand,
    Hej, några svar på dina frågor!
    Jag fick mitt första barn vid knappt 41 och födde vaginalt med blev igångsatt då jag gått 1 vecka över tiden. Bebisen kom ut ca 12 timmar efter det att dom hade satt dropp och jag fick sys några stygn. Dom andra två som kommit vid knappt 43 och nu i våras vid 45 kom "självmant". Dom förlossningarna har varit helt annorlunda och bebisarna har kommit ut snabbt och "smidigt" på några timmar.

Angående vagnial förlossning efter snitt så rekommenderar dom ju snitt igen bla eftersom du inte får ta någon bedövning under förlossningen. Min syster har två snitt tidigare och födde nu i sommar ett tredje barn vaginalt. Hon ville verkligen det och fick "slåss" lite för det men det gick bra och hon är jätte glad att hon gjorde det.
  • Brådis
    MariaBCN skrev 2010-10-12 23:27:23 följande:
    Hej Brådis!
    TACK för svar!
    Låter ju som om det gick relativt bra även om det tog längre tid än med de nästkommande.
    Undrar lite över det du nämnde med "inte får ta någon bedövning under förlossningen.??(efter tidigare snitt).
    Vet du varför man inte får det? Det har inte nämnts till mig. Det enda som nämnts är ju den (minimalt vad jag förstått?) ökade risken för att gamla ärret brister inuti, samt i mitt fall min ålder (42) som förstföderska. (vaginalt).
    Tack igen!

FLER förlossningshistorier tack (och gonatt!! )
    Hej igen!
    Det dom sa till syrran var just det att ärret kan spricka och är man bedövad så känner man det inte och det kan bli kritiskt om det inte upptäcks i tid. Men som sagt så gick det hur bra som helst för henne. Hon finns här på fl om du har fler frågor
  • Brådis
    Tjatte skrev 2010-10-15 18:26:29 följande:
    Tack ska du ha! Vi tyckte också att det var en rolig överaskning

Just nu känns det lite oroligt. Är i v15 och tycker inte att magen vuxit alls. Jag har gått upp i vikt men det är bara fett , toktjock är jag. Bebisen kan knappast ha lagt sig på lår, rumpa och övre delen av magen. FVP i nästa vecka innebär ju ett UL så jag hoppas på att bli lugnad då. Borde man inte börja känna lite fosterrörelser nu också?

Mamsie - vad spännande med huset. Håller tummarna för en sansad budgiving.
    Grattis från mig med!
    Jag har känt första rörelsen i magen vecka 20 med alla mina tre barn.
  • Brådis
    Mamsie skrev 2010-11-08 22:12:12 följande:
    Cheeeezuz, vecka 34 i morgon!
    Det har gått otroligt fort och vi längtar oerhört efter vår lille "julklapp" Tomte
    Är sällan inne och läser, hänger ju mest i bebistråden nu för tiden 

Men vad är det jag läser, Mamsie, vecka 34!! Hur gick det till, tyckte precis att jag gratulerade dig till +:et!! Hoppas att du och magen mår bra och att vi snart ses i fortsättningstråden
  • Brådis
    mamma Linder skrev 2010-11-11 09:10:06 följande:
    Här är en till mogen kvinna som planerar fler barn
    Är 38 år och har 4 barn på 17, 13, 9, 4 år. är sugen på en liten till men samtidigt lite kluven om jag är för gammal plus att jag håller på att "banta" nu då jag har 23kg övervikt och håller på och tränar.

Har läst lite i tråden ett tag och det känns skönt att jag inte är ensam "gammal" mamma, ni ger mej hoppKyss
    Säger som andra har sagt, 38 år är ingen ålder på en häst!
    Vid 39 års ålder så konstaterade jag för mig själv att jaha, det blev inga barn för mig...ett år senare träffade jag min man och nu vid 45 sitter jag här med 3 underbara små troll!!

Dvs, inge är du för gammal heller  
  • Brådis
    Skruttefia skrev 2010-11-26 13:37:45 följande:

Tack

PS ser att inlägg 9940 var skrivet av en annan, men min poäng är densamma - kopiera listan och klistra in den i inlägget. Använd inte citatfunktionen

Åh va spännande...håller alla tummar, då får vi ta Täby promenaden efter sommaren istället...
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5