Loppi2010 skrev 2010-10-29 08:51:29 följande:
Aha - mysteriet löst ;)! Det är du som är "trend-settern"! Så då ber jag en liten bön att jag får bli "mjölk-kossa" en gång till i mitt liv för det var helt UNDERBART!!!
Åh, du hajjade grejjen! Jo, att bli mjölkko en sista gång i livet var min högsta önskan under lång tid och snart är jag där!
isabell05 skrev 2010-10-29 10:08:49 följande:
Jag kände mig ärligt talat som en kossa när jag fått mitt första barn. Jag ammade dygnet runt bokstavligen talat. En morgon när min dåvarande man kom upp och jag fortfarande satt och ammade (såg ut som en trollunge med håret på ända och mörk runt ögonen av sömnbrist) och han hälsade godmorgon fick jag bara fram ett trött "MU"....då vek han sig av skratt och till slut jag också.... Så sedan hette jag "Rosa" ett bra tag faktiskt
(på ett kärleksfullt sätt)
Kram tjejor
Rosa
Hahahah, underbart!
Så har jag haft det med 2 barn (förutom Muandet); helt slut och mjölk högt o lågt.
Det rann över och kladdade ner mig för jämnan, och när man väl fått i ungen bröstmjölken så spyddes det ofta upp igen. Suuuur mjölk luktar...
Men ändå älskade jag amningen och ammade ungarna runt 1 år.
Muuuuuuh!
Happiness skrev 2010-10-29 09:36:10 följande:
Haha jag tycker inte ens mjölk-kossa klingar särskilt positivt i mina öron. Inte det minsta gulligt.
Varför vill man vara en mjölk kossa liksom? När man bara kan vara en mor som ammar sitt barn. Skulle heller inte vilja att någon kallar mig för det och jag säger inte det till någon heller. Känns inte särskilt väluppfostrat.
* Happi på krigstigen idag*
Vi älskar dig i alla fall