• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Mamsie
    Charlotta66 skrev 2010-02-14 14:02:54 följande:
    Utifrån äl 28/1 Du är i vecka 5. Du har gått 4 fulla veckor och 3 fulla dagar (v4+3). Du är i 1:a kalendermånaden. Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden) Du är i trimester ett. Beräknat förlossningsdatum Ons 20 okt 2010 Du har 248 dagar kvar till beräknad förlossning.
    jisses... man får ju hjärtfladder av sånt!

Kommer ihåg när jag blev med bredsladden;
     jag kollade alla möjliga uträkningar och räknade om och om igen.
    Det var väl ett sätt att nöta in att jag faktiskt var gravid på riktigt?
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Mamsie
    Brådis skrev 2010-02-14 16:18:55 följande:
    Åhh va ROLIGT!! Det är ju så magiskt när det där strecket/plusst äntligen dyker upp!! Grattis! Jag tycker att det är så härligt att se det där + komma så jag, jag vet att det är knäppt..., tog ett test för några veckor sedan och det blev "otroligt" nog ett fint, starkt plus!! Det var ju tur det eftersom jag är i vecka 27...
    *ASG*
  • onskeglittra

välkommen tbx, nicholas mamma!

tjatte; åh, vad jag hoppas att det träder fram ett fint plus nästa gång du testar! Det här är ju plågsamt spännande!

dynah, glömde gratta till pojken juh!

• Mamsie
    Tjatte skrev 2010-02-14 20:31:33 följande:
    Urk, jag mår inte bra alls. Har en extrem mensvärk, men inget bloood, och dessutom spänningshuvudvärk som en trevlig omväxling till migränen :-S. Jag testade neg i morse men gjorde det oförlåtliga att kolla en extra gång på testet efter ungefär en timme. Då hade ett extremt svagt extra streck tittat fram. Jag vet att man ska bortse från det, rent logiskt. Men nu kan jag inte hindra tankarna från att vandra iväg, ni vet vart... Kanske testat för tidigt, billiga stickor kanske inte är så känsliga, jag kanske har ett prekliniskt MF på g, blablabla. Suck.
    Dito...
    Men minus gravtest då. {#lang_emotions_undecided}
    Ingen ide att testa 5 dagar efter ägglossning (DPO) jueh!
    Men jag har mensvärk from hell (eller ägglossningsvärk - känns ju likadant ) och äckliga flytningar  - värsta syndafloden. {#lang_emotions_throwup}
    Känner man sig fräsch o sexig då eller? {#lang_emotions_foot_in_mouth}

Herregud Tjatte & Hemulan, ni har ju exakt samma datum den här cykeln!
    Dubbel-tur i tråden kanske? -p

Nicholasmamma, kul att du är tillbaka i listan
    Visst attan känner man sig nonchalerad emellanåt...

Som idag när jag la in en urgullig Alla {#lang_emotions_heart}-hälsning till er sköna tjejjer...
    Inte en enda kommentar här i tråden. Inte en enda kommentar i bloggen.
    Men när jag kollade hur många som klickat på länken jag la in här så är det 11 stycken idag! Elva
    Ok, jag vet att det är många utanför tråden som läser här och säkerligen klickar på länkar, men jag är helt säker på att flera av er i tråden har kikat in på bloggen.
    Eller hur?
    *blir lite tveksam igen men slår bort det*
    Gonatt på er flickor - sov gott. Det ska jag göra i alla fall.
    *kram*
  • Dynah
    Mamsie skrev 2010-02-14 22:53:26 följande:
    Dito... Men minus gravtest då. Ingen ide att testa 5 dagar efter ägglossning (DPO) jueh! Men jag har mensvärk from hell (eller ägglossningsvärk - känns ju likadant ) och äckliga flytningar  - värsta syndafloden. Känner man sig fräsch o sexig då eller? Herregud Tjatte & Hemulan, ni har ju exakt samma datum den här cykeln! Dubbel-tur i tråden kanske? -p Nicholasmamma, kul att du är tillbaka i listan Visst attan känner man sig nonchalerad emellanåt... Som idag när jag la in en urgullig Alla -hälsning till er sköna tjejjer... Inte en enda kommentar här i tråden. Inte en enda kommentar i bloggen. Men när jag kollade hur många som klickat på länken jag la in här så är det 11 stycken idag! Elva Ok, jag vet att det är många utanför tråden som läser här och säkerligen klickar på länkar, men jag är helt säker på att flera av er i tråden har kikat in på bloggen. Eller hur? *blir lite tveksam igen men slår bort det*
     Jag var inne och kikade...glömde tacka...{#lang_emotions_embarassed}
    Du är gullig i allt du företar dig Mamsie!
  • Bossan1967

Mamsie, Håller oxå med ovanstående fast jag blir hemskt kissnödig av dina inlägg ;)

• Smytt

Grattis Charlotta... tror jag skrivit det innan, men orkar inte kolla... {#lang_emotions_tongue_out} å andra sidan kan det aldrig gratuleras för mkt till ett snyggt {#lang_emotions_plus}

Dynah, härligt med ett bra provresultat o grattis till pojken

Brådis, du e inte klok på en fläck, testet var positivt i v 27

Eriam hoppas du har annat för dig än att hänga här just nu

Mamsie, måste genast kolla din länk... för oss som inte kollat den tidigare så var det ju en bra påminnelse där

Nicholas mamma, jag blir så glad att du är med oss på listan igen - det känns tryggt

Tjatte - it ain't over... nyser iväg gravidbaciller (o en del halsbränna)... catch 'em. {#lang_emotions_dreamer}

Ja, nu har jag missat att kommentera massor, som jag tänkte att jag skulle, men tyvärr så är hjärnan tom nu, så jag skickar en kollektiv jättekram till alla, och en extra stor till de som inte är nämnda ovan.

Hoppas ni haft en underbar alla Hjärtans dag iaf!

Natti natt! Löv ya all

Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • Smytt

Mamsie, nu har jag kollat din länk underbart! {#lang_emotions_heart}

Och jag måste ju fråga, hela det här gänget har ju BIM:at nu.. hur går det för er...

Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 28/1, BIM 11/2
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Nymåne 44 år, 2 barn. Mens 18/1, ingen ÄL, BIM 14/2. Väntar på försök 2

Nä, nu MÅSTE jag sova, pöss pöss ses imöra

Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5