Inlägg från: Brådis |Visa alla inlägg
  • Brådis

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Så är man då hemma igen med ett nytt litet underverk!

Lille älsklingen kom i raket fart i går morse klockan 05.52, 8 dagar för tidigt.
    Alla mår bra och bebisen ammar för fulla muggar,
    Vi är fortfarande förvånade att världens sötaste kille kom ut, var ju nästan säkra på en tredje tjej

Tålamod, nu får du ta över första platsen

Sorry, listan blev så där konstig igen, någon som kan fixa?

{#lang_emotions_tongue_out} - - -  BEBISVERKSTAD {#lang_emotions_wink} 
    Sassa87, 46år, 3 barn, ÄL 17/4, BIM 3-4/5 försök 10 
    Kaakis 38år, 2barn, Försök 6 Äl 21/4 Bim 5/5 
    Anyah 42 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 10/4, äl 24/4, BIM 8/5. Försök 9 
    Happiness 39 år 1 barn,2 extra barn BIM 8/5 
    Tro Hopp och Kärlek  9 barn . Mens 5/5. Bim 19/5-20/5  försök nr 8
    Bossan1967 43 år, 4 barn, BIM 20/5 
    Drakkatten  41 år Mens 26/4,ÄL ca7/5BIM 21-22/5 
    Michia 36 år, 1 barn, mens 24/4. ÄL ca 16/5, BIM ca 23/5 Försök 3
    Amoremio, 45 år 2 barn, mens 26/4, äl 8/5, BIM 23/5. Försök 10 
    SusanneN, 44 år, 4 barn, mens 26/4, äl 9-10/5, BIM ca24/5
    ChippiChoppi, 43 år 2 barn, mens 29/4, ÄL 16/5, BIM 30/5, försök 3
    Esther, 44 år, 1 barn df -08, , Mens 2/5, ÄL ca  15/5, Bim ca 30 maj.
    Nymåne, 44 år, 2 barn. Mens 7/5. ÄL ca 20/5, BIM 4/6. Försök nr 4  

{#lang_emotions_plus} - - -  ÄR GRAVIDA  {#lang_emotions_gravid} 

Talamod, 45 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v36
    Ms Kanga, 41 år 1 son + Lillebror bf 8/8-2010
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, pojke 100812, V.27
    Dynah, 39 år, 3 flickor, väntar en pojke, BF 25/8-10
    HappyMe, 39 år . Två pojkar, väntar en tjej. BF 22/9 
    Uvalisa 39 år, 3:e barnet BF 100930
    BÅsaK 44 år 3:e barnet BF 101003

Lemoni 40 år 1:a barnet BF 101010
    Charlotta 43, 3:e barnet BF 101020 
    Anetha, 44 år  1:a barnet BF 101208
    Mamsie, 46 år. 3 levande, 1 df. | 5:e barnet BF 101223 
    (v8 den 6/5)
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. 3:e barnet BF slutet av december 2010
    Isabell05 41 år, 2 barn, 3:e barnet BF 110111

Ni som ej uppdaterat er.. Hur mår ni? {#lang_emotions_smile}
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 32
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610 

{#lang_emotions_nalle} - - - FÖDDA
      {#lang_emotions_baby}
    Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4barnet, en flicka Alma 25/2 -10 
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)  - pojke, Oscar 4/4 -10
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) - flicka, Isabella 9/4 -10
    Milk 41 år Snitt 13/4  4:e sonen - Ville  13/4 -10
    Floppan67, 42 år, Snitt 19/4 Pojke Ludvig 19 april-10
    Hopp i livet, 39 år, BF 25/4 3:e pojken - Nils 24/4 -10
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - En prins 8/5-10

• Brådis

Hej alla!

Jösses vad ni skriver, finns inte en chans att hinna läsa ikapp...
    Ser i alla fall att Mamsie fått fint foto på bäbisen, grattis, grattis och jätte grattis!!!

Här kommer en lite uppdatering på vad jag har haft för mig sedan förra helgen.
    Vaknade natten till lördagen (förra veckan) vid 2 tiden av att lilltjejen var ledsen, gick upp och kände att oj, det där kan inte ha varit kiss som kom... Fastän man tror att man är beredd så är man ju ändå inte det och pulsen gick upp rätt snabbt. Böt trosor och la mig en stund, gick upp och samma sak igen, dvs jag började inse att det nog är vattnet som gått. Väckte min man och sa att det är nog något på G. Hade någon liten minivärk var 20-25 minut så vi avvaktade en stund men ringde sedan BB Sthlm ändå. Dom frågade om barnet var fixerat och senast jag var på MVC för 1 vecka sedan var det inte det och då måste man tydligen åka in på koll. Ringde syster vid 03.30 och hon kom och vi åkte in vid 4 tiden.

Väl inne så kollade dom att allt var bra och bebisen var nu fixerad och jag började få lite småvärkar var 4-5 minut. BM tyckte att vi kunde få stanna kvar så vi blev inskrivna vid 5 tiden. BM lämnade oss för att vi skulle göra oss hemmastadda och avvakta utvecklingen. Då small det bara till och värkarna började komma nästan varje minut och vi fick lov att ringa på klockan och be BM komma. Dom gjorde första undersökningen och jag var då öppen 6 cm och började efter ytterligare några minuter känna att jag vill börja krysta. Nej vänta sa BM och gjorde en ny undersökning och sa oj, du är fullt öppen så vill du är det bara att krysta. Efter som det kändes bara ett par krystningar så kom HAN då ut vårt lilla underverk!! Fick sy 4-5 stygn men annars så gick allt bara så himla bra.

Bebisen måste ha läst någon amningsinstruktion för efter att ha sökt några tag så sög han fast vid bröstet som han aldrig gjort annat och satt sedan "fast" där
    Han vägde 3.200 kg och var 51 cm lång.
    Efter två tjejer så är vi helt tagna av att fått en kille!! Det är så otroligt häftigt och fastän min man (och jag) självklart hade varit hur glad som helst för en tjej till så var det ändå magiskt och jag blev så lycklig av att se glädjen i min mans ögon när han för första gången tittade på sin son  Får tårar i ögonen bara av att skriva det.

Nu är han som sagt 12 dagar och han har varit nere på 3 kg och vänt och är nu uppe i 3,3 kg. Han är så snäll och sover mest och jag får hyggligt med sömn på nätterna. Trots att jag nu fött 4 barn på 3 år (och fyller 45 nästa vecka...) så känns det som om det går bättre och bättre för varje gång och jag är nu helt återställd. Allt går så otroligt bra och vi bara NJUTER av miraklet att återigen ha en liten varm gosig bebis att hålla, bära, titta och lukta på

Lååångt ego inlägg...

Kram till er alla och hoppas att ni SNART oxå får era mirakler uppfyllda

• Brådis
    nymåne skrev 2010-05-19 13:35:31 följande:
    GRATTIS Brådis! Vad häftigt att det blev en kille! Du är väldigt speciell för mig, ska du veta. Mitt styrkemantra har sedan lång tid tillbaka varit "Brådis, brådis, brådis" (du som fått en hel drös med barn efter fyllda 40 - precis min plan!). Brådis - bara namnet ger mig energi att orka fortsätta minst två år till.  
    Hej alla!

Inte så ofta man hinner vara inne i tråden nuförtiden...
    TACK alla snälla ni för alla gratulationer!!!
    Ja, det är ju helt magiskt att ha en sån där liten en att lukta, bära, gosa och bara titta på igen!!! Eftersom jag nu lovat mannen att vi inte ska ha flera (skulle GÄRNA kunna tänka mig en till...) så är det som om man inte vill förlora en enda sekund av Lillebror Och som någon kommenterade, det var nog en riktig drömförlossning. 

Extra tack till dig Nymåne! Så hedrad jag känner mig att jag på något sätt har kunnat inspirera någon annan till att inte ge upp bebisverkstan!!!

Trodde att jag efter denna förlossning skulle känna mig "nöjd" och mätt på graviditeter och barn men tyvärr så känner jag att jag gärna skulle vilja ha en till... Bara älskar att vara gravid och föda barn!!! När vi var tillbaka på BB i veckan för hörseltest så sa jag till min man att jag skulle gärna gå tillbaka två veckor och vara på väg in för att föda istället, då skakade bara min man på huvudet och sa att han inte alltid riktigt förstod sig på mig...

Ha en bra dag alla!
    Kram från Brådis och Lillebror
  • Brådis
    talamod skrev 2010-06-14 23:38:22 följande:
    Hej alla
    Äntligen hemma med en Eva Miriam (Eva= Liv, Miriam= Den efterlängtade, dvs Efterlängtat liv), en liten underbar köttbulle (4330 g  50cm). Född 100612 kl 09.33.
    Se bild i galleriet om ni vill.
    Sattes igång fredag kl 19 med gel. Sen bara vänta 6 tim (inget kändes). Sen kom smdr utan några värkar fick vänta till kl 06.00 då tog de hål på hinnorna. Magen krympte till hälften (nästan). Efter ett par timmar började värkarna kännas (inte så farligt) Förstod på krystvärkarna att hon var en stor en. Efter ett par tre krystvärkar så fick vi  så en UNDERBAR tjej!
    Inget smärtstillande inget sprucket. 
    En tjej som äter ofta- tror jag det när man är en sån baddare.

Hade tänkt gå hem direkt  (okej 6 timmar), men icke då. "Hon var tung i frh till sin längd!" . Måste ha koll på blodsocker. Åsså lite snabbandad. Bah! Inget fel, men när läkare säger Avråder å det bestämdades, ja då ska det mycket till att säga emot. Men BM på SÖS verkade hålla med mig att hon verkade må bra. Ja så det blev en dag och en dag till. På ett överfullt BB. Hela Stockholm har överfullt. Å jag som gärna lämnat min/vår plats!
    Va kul och skönt att allt gick bra!
    Grattis grattis!
  • Brådis
    golden 2 skrev 2010-06-16 08:10:47 följande:
    Hej alla

Har inte varit inne här på ett tag och skrivit.
    Vill Gratta alla som fått sitt efterlängtande pluss och till er som kämpar på  önskar jag ett stort
    lycka till:)

Vill också berätta att jag blivit stolt mamma till lilla Ella den 3 juni så nu har vi 4 tjejer här hemma:)

Kram till er alla
    Jätte grattis till tjejen!
  • Brådis

Hej alla sköna!

Hoppas att ni alla har det bra i sommar värmen!
    Det var läääänge sedan jag var inne och läste något nu. Ser att det är många nya, nya plus, nya bebisar mm!!

Själv så har jag det bara så bra som man kan drömma om
    Lille prins Albin har nu blivit 10 veckor och är förstås världens sötaste och snällaste!! Han sover, äter, bajsar och skrattar däremellan, nästan aldrig ledsen. Sedan har han världens bästa syrror som kramar och sjunger för honom

En fråga, hur underbar nu denna tråd än är (har ju hängt här hela graviditeten) så undrar jag om någon vet om det finns en annan fortsättningstråd för oss äldre som fått barn??

Kram till er alla och lycka till med framtida plus, graviditeter och ni som snart har underverk här!!

Hej då från Brådis Glad

• Brådis
    mariatösen skrev 2010-07-28 22:32:09 följande:
    Ja du har 5 barn och det är gott nog! Men det spelar ingen roll, det är en sorg ändå att förlora dom. Ville du bli gravid dessa två sista gånger? Hur gammal är du nu? Gjorde du fostervattenprov? Flåt många frågor. en jag tror inte heller på mirakel.... hur kan man bli gravid när man är 45?????
    Det går, själv blev jag gravid när jag var 40, 42 och 44 år...fick min sista lilla prins nu i maj 2 veckor innan min 45 års dag....
  • Brådis
    Teskedsmamman skrev 2010-08-21 11:55:56 följande:
    Tja, en och annan kännbar sammandragning... that's it... inget mer slem eller så men det kan ju vara så att de flytningar jag har haft de sista dagarna var det första på proppen, och att det var resterna som släppte imorse...

Så än är det ett limbo här...
    Åhh va kul och spänninade!!! Det är ju så häftigt när det börjar dra igång och jag är JÄTTE avis på dig. Njut av förlossningen och barnet som du snart kan snosa på!!!!
  • Brådis
    bojji07 skrev 2010-08-22 21:39:14 följande:
    Du som har fyra...har alla blivit större och större? Hade en BM som sa att det första barnet är minst och sedan blir andra större och så även det tredje...men sen med det fjärde så är det som om allt börjar om som med den första?
    Tyckte det lät väldigt konstigt men vad vet jag...jag har ju tre hittills och de har bara blivit större. Så hennes utsago stämmer ju så här långt iallfall
    Stämmer inte på mig...
    Första 3.700
    Andra 4.100
    Tredje 3.200
  • Brådis
    Hemulan skrev 2010-09-02 07:29:26 följande:
    Det är rätta takter wec!

Uppehållsrummet är en brilliant idé. Visst var det Mamsie som var så smart?

Här ingen mens än och jag njuter av spänningen, men känner mig inte det minsta gravid.
    Åhh, tänk om det är din tur nu Hemulan!!!
    Håller alla mina tår och tummar för dig, det skulle vara så kul!!!
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5