Inlägg från: Bossan1967
|
-
-
Välkommen!kroppknopp skrev 2010-05-09 15:38:24 följande:Hej! Är ny här. ÄR 41 år och 2 månader.Fick tips om länken av Teskedsmamman (tack!). Har varit gravid flera ggr genom livet men valt abort då det varit vid fel tidpunkt och med fel män. Har nu ett barn som är 7 år med min nuvarande man. Vi har sedan 2008 försökt få syskon. Blev 2008 gravida men valde att avbryta eftersom prognosen var så dålig. Det var tvillingar som låg i samma fostersäck och läkaren målade upp ett skräckscenario kring hela riskgraviditeten och hög risk för att de skulle strypa varandra med navelsträngarna. Har försökt bli gravida på egen hand efter det samt 3 IVF sedan augusti 2009-januari 2010. Mkt hög befruktningsgrad och bra kvalité på embryona men inga plus. Har återfört ett embryo varje gång (trots erbjudande om två).Blev gravid på egen hand i ferbruari i år. Graviditeten hade avstannat upptäcktes det kring 6+0. Var helt förkrossad. Har aldrig haft missfall förr.Tog Cytotec-tabletter. Kändes "snällare" än skrapning. Allt kom inte ut så jag fick fler tabletter efter ca 3-4 veckor. Men det verkar inte ha gett effekt. Går omkring och blöder som "vanlig mens" varje dag nu sedan i början av april. Ett missfall som nu är inne på 6:e veckan. Läkaren tror att det sista ska komma ut med mensen som han beräknar ska komma i mitten av maj. Puh! Jag vill att detta ska ta slut så att vi kan fortsätta igen. Känns som att sanden i timglaset rinner ut!
Vilken resa ni haft!
Hoppas det förhatliga blodet försvinner snart så ni kan börja verkstan igen!
kram -
Ja men det är väl på tok för tidigt att testa om du hade äl den 7maj för ägget har nog inte ens fäst än!KattSvansen skrev 2010-05-10 18:54:31 följande:Varför mina bröst är större.Och mina bröstvårtor är ömma, större och står ut.Har ett gäng tester hemma, så jag tog och testade mig. Men det var ju neg,
Vänta med att testa till helgen iallafall, kanske är det ett pluss då ;)
Är ingen expert så rätta mej nån om jag har fel.
Kram (Vi har nästan bim samtidigt :) ) -
Klart du ska va kvar Happiness
Susanne N: stor kram till dej. Jag har inte sagt till någon att vi försöker inte ens mamma så jag saknar nån att prata med oxå.
Vi finns här när du vill dela dina tankar Kram. -
Det drack jag sista månaden med min lilla, det drar tydligen ihop livmodern, märkte inget särskilt mer än att jag inte hade några smärtsamma eftervärkar och avslaget försvann snabbare (om det hade med hallonblads teet att göra det vet jag inte förstås) Det smakade gott iallafall!Dynah skrev 2010-05-16 17:00:41 följande:Läste här på FL om hallonbladste, något jag tänker beställa inför sista värsta månaden...ska tydligen sätta fart på förlossningen, lindra efteråt samt stimulera amningen. Jag har aldrig hört talas om det tidigare men är visst ett gammalt beprövat recept.
-
Dynah: det står på te förpackn (den som hälsokosten har) när man kan dricka det typ efter v36 el nåt sånt. (iallafall för 3,5 år sedan)
-
Mamsie tänker på dej i mån, här hålls tummar och klor ( fast hund o papegoj)
-
Härligt mamsie!
Men det hade vi ju räknat med du e ju en Super Mamsie!!!
Så söt vill oxå ha en "korv"! -
Grattis Brådis!
Håller tummarna Happiness
Neg på stickan idag o bim i mån men flyttar ner när Tant helvetet behagar komma!
Kramar! sicket väder vi har fått -
Håller tummar jättehårt att allt är som det ska och att du har en liten korv som mamsie!gemigsinnesro skrev 2010-05-20 07:22:01 följande:Fy katten att man kan vara så här nervös. Jag ska på vul idag kl 9 och dum som jag är så tog jag ett gravtest igår (utspädd dagurin) och ett gravtest i morse med mkt koncentrerad morgonurin. Fråga mig inte varför jag tog de här testen men skulle väl jämföra streck eller nåt antar jag... I vilket fall så visar morgonurinen mkt svgare streck än gårdagens dagurin så nu är jag helt övertygad om att vul kommer visa på MA eller nåt. Jaja nu får jag ju snart svar på hur det är ställt i magen och det känns bra i vilket fall att få reda på....fast otroligt nervöst.
Tänker på dej kram!