Lilla Hjärtat skrev 2010-02-20 13:12:13 följande:
Teskedmamman; då är vi nästan grannar Charlotta: Att jag är orolig beror också på att vi tidigare haft svårt att bli gravida. Så det som är självklart för de flesta är i mitt huvud ett totalt och nästan omöjligt mirakel. Nu har vi plötsligt blivit gravida tre gånger när jag är 40+, men de graviditeterna har slutat med att jag har legat med benen i vädret på gynakuten och gråtit. Jag försöker såklart glädjas, men det är svårt att tro att det kommer att gå bra. Sista gången frågade jag läkaren hur stor risk det var för oss att få missfall igen, och då sa han över 50%. Och även om jag föstår att han inte kan veta exakt, det var lite dumt sagt, så ringer hans ord i huvudet. I v 7 har vi sett hjärtaktivitet vid tidigare graviditeter, tidigare än så går det inte....så se till att du har ett par dagars marginal så att du inte blir orolig. Man brukar kunna gå till en privat gynekolog, här i Skåne finns det flera, men hur det är hos dig får du kolla. Höra hjärtat, ja, min b-m lyssnade vid inskrivning i v 11 och då hörde hon med båda mina barn. Så det går, men det är nog inte hundra säkert. Jag bokade tid hos b-m igår, ett bra sätt att göra det lite verkligare , jag har haft samma alla graviditeter, en privat "tant" som är supergullig och överglad. Precis vad man behöver när man är nojig!
Oj vad jobbigt du haft det! Vilken knäppis till läkare, han kan ju inte ha ngn aning om hur stor missfallsrisken är. Håller tummarna så hårt jag kan att det går vägen denna gång. Skönt att du har en så bra "tant", det e mkt värt. Den b-m som jag träffade när jag väntade mina stora hade jag gärna träffat igen, men det var ju 14år sen och hon har tyvärr slutat. Kram