annbom skrev 2010-01-19 15:55:29 följande:
Jag känner mig som värdens sämsta mamma. Pi har gått ner igen och vi måste stödmata henne igen. Jag vill kunna amma och jag känner mig som en usel mamma som inte klarar av att amma henne. Jag har mat åt henne, men hon orkar inte suga i sig den. Jag har också dåligt samvete för att jag lät det bli snitt, kanske hade hon kunnat amma bra om det hade blivit vaginal förlossning
du är inte världens sämsta mamma
du är världens bästa mamma för lilla Pi
och att hon inte orkar äta från bröstet har inget med att göra att du har blivit snittad
däremot så kan det vara så att eftersom ni har varit tvungna att stödmata henne så kanske hon har blivit lite lat den lilla då det är enklare att få mat på annat sätt än via bröstet
jag har förståelse för att du känner dig värdelös för att om man vill amma men int ekan då det är så starka känslor med där...
men om du orkar försök att strunta i var maten kommer ifrån och njut av att du har lilla Pi och ge henne det hon behöver via andra kanaler
om du vill ge henne bröstmjölk kan du ju pumpa och ge henne så om du inte vill ge henne ersättning
jag önskar jag kunde göra mera...
du är precis nyförlöst och det är mycket hormoner i gungning och säkert tankar också att det är sista gången du föder... kanske vet ju inte om du planerar fler barn...
själv är jag också full av hormoner skrapad för en vecka sedan och ägglossning redan och jag är inte läkt i vare sig kropp eller själ
jag bröt ihop vid middagsbordet och bara grät... e så trött ledsen och det blir bara skit av allt...