Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
talamod skrev 2010-01-17 18:38:10 följande:
Evie: Såg att du också fått. Grattis!
xanni: Man får vara glömsk när man nyss fått barn och ammar. Påminn honom om det och att han inte ska gnälla utan vackert lägga blöjan i soperna.
Jag känner mig som värdens sämsta mamma. Pi har gått ner igen och vi måste stödmata henne igen. Jag vill kunna amma och jag känner mig som en usel mamma som inte klarar av att amma henne. Jag har mat åt henne, men hon orkar inte suga i sig den. Jag har också dåligt samvete för att jag lät det bli snitt, kanske hade hon kunnat amma bra om det hade blivit vaginal förlossning
Jag vet att det inte är hela värden att växa up på ersättning, har skirvit det till massor tidigare, men har aldrig tänkt att det skulle hända mig. Inget har blivit som jag tänkt det och jag har sett fram emot ammningen väldigt mycket. Jag tror att snittet har gjort att hon fått en dålig start. Hade hon fötts vaginalt så hade hon kanske inte svalt fostervatten och därmed klarat av att amma de första dagarna. Då kanske inte gulsoten hade blivit så kraftig heller så att hon blivit så slö och inte orkat äta. Idag känns allt pestigt, men jag kommer att försöka att amma även i fortsättningen.