Anyah skrev 2010-01-18 13:24:30 följande:
En fundering..Nu är det andra gången sedan mitt
MA som min annars så regelbundna menscykel hoppar fram en dag för att sedan återgå till 28 dgr cykel... Ngn annan som har likadant..?
Iofs är jag glad så länge den inte gör det motsatta för då tar det ju längre tid tills vi kan försöka igen.. Annars så är sambon taggad till max och ska i veckan till häslocoach för att jobba med sin vikt. Det är inte bara jag som är rund i familjen ;)Ännu en fundering.. vi har ju jobbat på till max med vuxenkramarna runt ÄL men är det kanske fel? Läste lite om att det är bättre med varannan dag? Mamsie?? är det du som är experten eller ngn annan??
Min mens har strulat lite efter MA. Från punktliga 28-dagarscykler till 27-33 dagar. Efter ett par-tre månader har det stabiliserat sig.
Ang spermiernas kvalitet tvista de lärde. Vissa hävdar att varannan dag är bäst medan andra hävdar att det går lika bra med varje dag. Enligt vad jag har lärt mig på sjuksköterskeutbildningen är det endast män med diagnosticerat dåliga spermiekvalitet/antal som bör rekommenderas varannandags. Men jag har läst det motsatta på många ställen på nätet...