• MPson

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Kul att följas åt i en ny tråd. Grattis till allt glatt som hänt och kram till alla er med lite tråkigare händelser.

Jag kom hem från sjukhuset idag. Blev inlagd igår då jag började blöda massor. Tur i oturen var vi ju förberedda på att det eventuellt kunde sätta igång efter VUL i onsdags då vi fick veta att det inte fanns någon där inne. Tänker att det skulle varit värre om vi inte gjort ultraljudet, jag hade trott att allt var ok och sen kom blödningen, vilken värre chock.
    Blödde mycket hela dagen från kl 10 och väntade fastande hela dagen och kvällen att kroppen skulle sköta allt själv men kl 23 svimmade jag nästan på toa. Jag hade jätte dåliga blodvärden så jag blev snabbt sövd och skrapad. Slapp få blodtransfusion men det var nära. Är svag och skakig men ska nu föröska ta nya tag och komma iform igen, äta järn och nyttig mat.
    Efter fyra skrapningar och missfall/ma så vill ju veta vad som är fel. Att bli gravid är inte problemet tydligen, det växer inte vidare....
    Vet inte om de gör någon utredning då jag fyllt 39 och snart 40 år. Ska på återbesök om 6 - 8 veckor, får se vad de säger då.
    Hur hemskt detta än blev så tänker man "kanske nästa gång....", konstigt.

• MPson

TACK alla rara för era tankar och goa ord! Det värmer!

Har varit hemma idag också från jobbet, känner mig så matt och konstig i kroppen. Det tar nog ett tag innan man är i form igen, men det får ta tid.

Såg något om fragmin här i tråden. Jag tog fragminsprutor varje morgon från dag 1 då jag fick veta att jag var gravid, åt även pergotime och var på akupunktur. De två sista kanske gjorde sin nytta till att det tog sig men sen höll det inte hela vägen.

Jag vet inte hur man ställer sig till min ålder i vårt landsting. Vi ska iallafall stå på oss och försöka få en utredning!

Annbom: Grattis till lilla Pi! Så fint namn ni har givit henne! Du är absolut ingen dålig mamma!! Ge henne det som gör henne mätt och sen kan du mysamma när hon är lite mättare och har mer tid att snutta och inte är vrålhungrig. Ni kommer att hitta er ryttm och inget sätt är fel!!! Lycka till!

Kram

• MPson

Imorgon ska jag gå till jobbet, tre dagar efter missfallet. Hoppet finns och jag tänker på "nästa gång jag blir gravid".

Är det någon som ätit Pergotime igen efter missfall?  När kan man börja med det? 

TACK på förhand!

• MPson

Är det någon som börjat ta Pergotime igen efter ett missfall?

Trevlig helg alla! Var rädd om er och varandra!

• MPson

Lilla Hjärtat! Lycka till!! Håller tummarna för er!
    Har gått igenom samma sak och vet vad ni går igenom! Har blivit skrapad 4 ggr nu. 
    Precis haft första mensen efter sista missfallet och funderar om vi ska våga bli gravida igen och hur det isåfall ska gå...

Kram

• MPson

Hej alla kloka!

Finns det någon med erfarenhet av ägglossningsstickor här?

Jag undrar om man kan få utslag på stickan flera dagar i rad, två starka streck? Har även haft känningar i "stockarna"...

Har haft en mens sedan sista missfallet som slutade med skrapning.

TACK på förhand!

• MPson

Tack Dynah!
    Har varit så en av gångerna, sedan lika starka. Får se vad som händer....

Må så gott!

• MPson

Läser och försöker hänga med här men skriver inte så mycket.

Kram till er alla, både för tröst och för lycka till!!

Jag fick min mens igårkväll, 3 dagar för tidigt. Det är andra mensen efter 3:e missfallet den 17/1.

Vet inte om jag vågar mig på Pergotime igen. Har inte tagit det efter missfallet men kanske ska prova, kan inte bli sämre. Tror inte vi kommer att lyckas. Har en tid hos läkare snart, får se vad hon säger om vår utsikter...

Sköt om er alla supergirls här på FL!

• MPson

Godmorgon!

Här händer i tråden är det full aktivitet som vanligt, alltid lika kul att läsa!

Har ätit Pergotime, haft ägglossning så nu är det bara att vänta och se....

Må så gott alla supertjejer!

Glad PÅsk!

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5