Happiness skrev 2010-05-13 20:24:08 följande:
Ja men då vet ju du exakt vad det handlar om . Gick det vägen för dig/er? Oj vad många frågor jag vill ställa till dig. Försöker du få barn nu på "naturlig" väg? Var det längesen du gjorde IVF? Antar att det var just den korta metoden du hade. Fick du några till frysen? Vart gjorde du det någonstans? Hur gammal var du? Hur kändes äggplocket.... Som sagt här fick du ett gäng frågor. Välj vilka du vill svara på. Är glad för all info jag kan få. 1000 Tack!
Tja, försöker gör vi väl eftersom vi gillar att sexa med varandra.
Fast vi har inget hopp om att det ska ta sig på naturlig väg, min make har dåligt med spermier. Det var därför vi gjorde IVF under den långa tid som vi höll på med det. Ja, min ålder var förstås det andra tungt vägande skälet till att vi gav oss in i IVF-cirkusen.
Nej, det är inte så längesedan. Däremot var det över lång tid. Vi gjorde fyra fullskaliga försök plus ett FET (frozen embryo transfer), och det tar tid att göra sådana försök. Behandlingarna ska klaffa med klinikens tider (sommarstängningar och jullov och annat) och eftersom jag fick flera missfall så gick det extra lång tid mellan gångerna så att säga.
Jag gjorde långa metoden alla gångerna. Sprayade och sprutade. Vi gick på IVF-kliniken i Falun. Jag var fyrtio när vi började och sista försöket gjorde vi förra året. Fick till frys en gång. Och fick tillbaka blastocyster tre gånger.
Äggplocket kändes ungefär ingenting. Det är ingen sak att oroa sig över. Drogerna är fina och plocket tar verkligen ingen lång tid. Och då plockades jag ändå på ganska många ägg. Hade mellan 13-16 ägg vid varje tillfälle.
Du får gärna fråga. Du kan göra det i inboxen också om du vill. Jag svarar så gott jag kan och med reservation för att vissa delar i behandlingen skiljer sig från klinik till klinik och från person till person.
Kul att ni är igång. Jag ska hålla mina magiska tummar för att allt ska gå riktigt bra för er.