• hemligmamma

När kom mensen (kroppen igång igen)

När kom era menscyklar igång igen efter missfall? Finner ni något samband mellan när mensen kom och hurl änge ni blödde?

Själv har jag snart blött i 2 v och börjar tröttna  på det, vill kunna bada och känna att kroppen är tillbaka till ruta 1 för att kunna börja med utredningar mm.

• Svar på tråden När kom mensen (kroppen igång igen)
  • pusslan

Undar lite samma sak. Jag fick missfall den 17 december och blödde i en vecka. Nu väntar jag på att få tillbaka min vanliga mens så vi kan starta med nästa ivf-behandling.

• Teza73

Här e en till som undrar, blödde nästan 3 veckor, men ganska sparsamt största delen. Slutade helt den 27/1, har ju ingen aning om hur man ska veta när nästa mens borde komma, jag som alltid har stenkoll på de. Någon som kan svara oss undrande?

• mamaA

Fick MA 3 dec och cytotec behandlades då, blödde knappt två veckor och fick sedan mens igen 6 jan. Dröjde ca 1 mån till jag fick mens efter mitt första MA i somras oxå, men kan nog vara väldigt individuellt.
    Hoppas den återkommer snart, konstigt hur man kan bli glad över att få mens igen, men det är ju ändå ett tecken på att kroppen är igång igen och man kan börja försöka igen...

• monchichi76

Efter mitt första MA (skrapning) fick jag tillbaka mensen efter ca 5v. Vid MA nr2 tog det hela längre tid, pga att allt inte kom ut och jag blödde länge...så  jag fick mensen efter närmare två månader. Nu vid det sista så kom mensen tillbaka igen efter c5v igen.

• L George

jag blödde i ca en vecka och fick sen ägglossning och blev gravid direkt igen innan jag hann få min första mens, som tyvärr även det resulterade i MA.

• MPson

Jag har haft 3 st MA, alla slutade med skrapning, haft blödning ca 5 - 6dagar och sen har mensen kommit efter ca 4-5 veckor.

Hade sista den 17/1 i år och har precis haft mens, väntar på ägglossning och tror jag vill försöka igen.....är man helt från vettet men längtan efter barn är så stor så stor!

Lycka till!

• Den nöjda

Min mens kom tillbaka efter 28 dagar från mitt förra missfall(v.8) i september.Blödde i tio dagar då. Nu har jag precis haft ett nytt missfall(v.5) så nu får vi se hur länge det dröjer.Blödde en vecka denna gång.

• Nasti72

Jag fick ett tidigt missfall förra månaden (v.6) och blödde massor i fem dagar. Fick tydligen ägglossning någon gång för nu är jag gravid igen, utan någon mens  i mellan. *märkligt*

Svar på tråden När kom mensen (kroppen igång igen)