• Phson

Unga bliviande mammor i Västerås

Undar om de finns någon mer här som ska ha smått och är ung:)

Själv är jag 21 år och ska ha smått i juni..
    Kan va kul och prata med fler unga blivande mammor och självklart ni som redan är mammor med för den delen:)

• Svar på tråden Unga bliviande mammor i Västerås
  • mapena

Även fast vi bor i radhus nu, så hyr vi bara. Så vi använder bara 2 rum och kök just nu. Vi kommer nu flytta till en trea, så det blir större :) Lilleman behöver ju ett eget rum!

• Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-28 05:07:13 följande:
    Okej:)Vi är jätte nyfikna på vad de är och kanske ska kolla upp de:)Jag är i v 21 så än så länge känner jag mig pigg och inte allt för tung men de kommer väl snart de med:PNej de va inte planerat, men mycket välkommet ändå:)Är eran? Hej kul att du också har hittat hit:)Kan tänka mig de att tiden rusar iväg:)Va hon planerad? :)
    Aha (: Jag har börjat känna mig tung precis, det går lite från en dag till en annan. ganska lustigt faktiskt.. man ökar ju inte 0,5 kg över natten?

Vår är nog lite planerad, vi slutade med preventivmedel och sa " blir det så blir vi glada" ungefär, haha.. så det kom inte som en komplett överraskning.

finns det något skäl till att du går på föräldraledigt så "tidigt"?
  • Phson
    mapena skrev 2010-01-29 09:11:51 följande:
    Även fast vi bor i radhus nu, så hyr vi bara. Så vi använder bara 2 rum och kök just nu. Vi kommer nu flytta till en trea, så det blir större :) Lilleman behöver ju ett eget rum!
    Okej:)
    Jaa de är ju alltid bra att ha när dom blir lite större..
    Vi flyttade för ca 5 månader sen ifrån en trea till en tvåa, hehe va lite smått komiskt sedan när vi fick reda på att vi vänta smått:)
    Men nu kolla vi efter hus, så förhoppningsvis så hittar vi något snart:)
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-29 10:54:09 följande:
    Aha (: Jag har börjat känna mig tung precis, det går lite från en dag till en annan. ganska lustigt faktiskt.. man ökar ju inte 0,5 kg över natten?Vår är nog lite planerad, vi slutade med preventivmedel och sa " blir det så blir vi glada" ungefär, haha.. så det kom inte som en komplett överraskning.finns det något skäl till att du går på föräldraledigt så "tidigt"?
    Okej, härligt med en sådan inställning:D
    Slutade själv med mini-piller då jag fick missfall i sommras, så tänkte jag att de ändå inte spelade någon roll om jag käkar de eller inte..
    Så de va väl inte jäätte överaskning här heller, men de va inte så att jag slutade med dom för att bli de:P Lite rörigt de där.. :)

Jag har ett tungt arbete så när väl magen blir stor så kommer jag inte kunna jobba..
    Jobbar dessutom nätter så de är ganska påfrestande med..
  • Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-30 00:59:19 följande:
    Okej:)Jaa de är ju alltid bra att ha när dom blir lite större..Vi flyttade för ca 5 månader sen ifrån en trea till en tvåa, hehe va lite smått komiskt sedan när vi fick reda på att vi vänta smått:)Men nu kolla vi efter hus, så förhoppningsvis så hittar vi något snart:) Okej, härligt med en sådan inställning:DSlutade själv med mini-piller då jag fick missfall i sommras, så tänkte jag att de ändå inte spelade någon roll om jag käkar de eller inte..Så de va väl inte jäätte överaskning här heller, men de va inte så att jag slutade med dom för att bli de:P Lite rörigt de där.. :)Jag har ett tungt arbete så när väl magen blir stor så kommer jag inte kunna jobba..Jobbar dessutom nätter så de är ganska påfrestande med..
    Hej igen
    Vad jobbar du med? Jag ska försöka få havandeskapspenning sista månaden(mitten av mars o framåt), inte speciellt för att jag ahr ett fysiskt tungt jobb- utan för att jag nog inte får plats bakom ratten :P Jag är busschaufför.
    Boar ni och inreder och sånt kul eller försöker ni verkligen hitta ett hus och så sparar ni allt det roliga, eller hur tänker ni? :)
  • mmelody
    Phson skrev 2010-01-29 07:36:42 följande:
    Okej, samma som här då:)Själv så tycker jag tiden kan få gå lite fortare:) Dock kommer det nog gå väldigt långsamt när jag går på grav-ledighet om ca 2½ månad..
    Haha, tiden kommer gå tillräckligt fort, så det gör inget om tiden nu går lite saktare, tro mig
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-30 11:01:48 följande:
    Hej igenVad jobbar du med? Jag ska försöka få havandeskapspenning sista månaden(mitten av mars o framåt), inte speciellt för att jag ahr ett fysiskt tungt jobb- utan för att jag nog inte får plats bakom ratten :P Jag är busschaufför.Boar ni och inreder och sånt kul eller försöker ni verkligen hitta ett hus och så sparar ni allt det roliga, eller hur tänker ni? :)
    Jag jobbar som personlig assisten åt ett barn i äldre ålder så de blir lite svårt och göra alla tunga lyft osv när magen kommer ivägen:)
    De kan jag förstå kan vara bökigt med:P

Neej vi vill göra om allt i ett hus, så ju mer nergånget de är ju roligare blir de:D
    Om de va de du menade:)

Hur är det ni kommer bo?
  • Phson
    mmelody skrev 2010-01-30 22:49:03 följande:
    Haha, tiden kommer gå tillräckligt fort, så det gör inget om tiden nu går lite saktare, tro mig
    Hehe de är sant, men just nu vill man att den går lite fortare så kan de bli långsammare tempo sen:)
  • Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-30 23:39:25 följande:
    Jag jobbar som personlig assisten åt ett barn i äldre ålder så de blir lite svårt och göra alla tunga lyft osv när magen kommer ivägen:)De kan jag förstå kan vara bökigt med:PNeej vi vill göra om allt i ett hus, så ju mer nergånget de är ju roligare blir de:DOm de va de du menade:)Hur är det ni kommer bo?
    Det är skitkul att renovera å grejja! Håller med dig. Vi bor i hus, jag har sagt upp min lägenhet.. så snart bor jag där på heltid med.. håller på att renoverar å tapetserar o grejjar. Skitkul (:

Åh, förstår med jobbet.. det funkar ju inte alls, inte om du får foglossning och sådant med. Söker du havandeskapspenning?
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-01 12:13:45 följande:
    Det är skitkul att renovera å grejja! Håller med dig. Vi bor i hus, jag har sagt upp min lägenhet.. så snart bor jag där på heltid med.. håller på att renoverar å tapetserar o grejjar. Skitkul (:Åh, förstår med jobbet.. det funkar ju inte alls, inte om du får foglossning och sådant med. Söker du havandeskapspenning?
    Jaa de är ju de:) De är de som är de tråkiga nu när vi bor i en hyresrätt för allt vi gör är som att slänga pengarna i sjön, men jag kan inte låta bli och måla om i vissa rum, men nu håller min sambo i mig å tycker vi ska vänta, klokt av honom då man ändå inte får uppskattning att man "piffar" upp lägenheterna.

Jaa precis, de är de som är de lite jobbiga nu för jag vet ju inte hurpass "bra" jag är på att jobba om ett tag, men jag räknar med att magen ska bli stor å då funkar inte de och jobba, sen finns de ju massa mer saker som kan hända kroppen fast man inte är medveten om de nu. Men dom andra på jobbet som har varit på jobbet har tagit ut havandeskapspenning för de inte funka, så dom tyckte de va klokt:)
  • Monsterpannkaka

Hur går det för alla? (:

Svar på tråden Unga bliviande mammor i Västerås