Cybele skrev 2010-01-19 11:09:43 följande:
Jag tyckte att ditt första inlägg var intressant, men reagerade nu på att du säger att kvalitetstiden generellt ofta bara ges till de tidigare barnen. Jag har sett någon här på
fl som helt ogenerat medger att hon inte gillar sitt bonusbarn, att hon inte har något ansvar för dess välbefinnande och trots att barnet bor hos dem halva tiden, så skall barnet inte längre ha ett eget rum eftersom deras gemensamma skall ha extra rummet och de planerar ytterligare barn. TS har sagt att sambon var emot barnen sen dag 1, alltså också under de 3 år som de inte hade några gemensamma barn. Det jag förstår minst är hur man väljer att stanna kvar hos en partner som inte gillar de tidigare barnen eller respekterar att man har tidigare åttaganden.
Ja ofta så är det så att den helgen barnen kommer så lägges allt åt sidan för att tillbringa tid med dem. Så har jag upplevt det iallafall. När det bara var han och jag så funkade det väl, men när vi blev fler så gick det inte längre att lägga om allt för deras skull, utan dom fick börja anpassa sig efter oss istället.
När ts skriver från dag ett, så tar jag det med en nypa salt eftersom jag har svårt att tänka mig situationen att hon träffar barnen första gången och när dom åkt så frågar han, vad tyckte du om dem?
Hon svarar: Jag avskyr de små råttorna!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har svårt att se en relation byggas med den åsikten, vare sig från honom eller henne.
Jag tror snarare att det vuxit fram med tiden, men att hon kanske för att såra honom ytterligare säger att hon inte tyckt om dem från dag ett.
Ska dom försöka lösa situationen så bör dom nog börja nysta i vad som har utlöst ogillandet från början. Det har kanske inte ens med barnen att göra egentligen, utan hon har bara dragit in dem för att såra honom rejält.