• Hervor 1

Min sambo hatar mina barn, och ger uttryck för det.

Tycker att det är hög tid för dig att ställa krav på din mycket osympatiska sambo. Antingen går hon i intensvi terapi och reder ut sin motvilja mot oskyldiga små barn eller så lämnar du henne, punkt slut.
    Eftersom hon har valt dig så har hon också valt att leva med dina barn och de har all rätt i världen att känna sig älskade och respekterade och som viktiga familjemedlemmar i sitt eget hem! Om hon inte klarar att ge dem det så är det ditt ansvar att se till att de inte utsätts för henne.

• Hervor 1
    killen33 skrev 2010-01-16 21:30:08 följande:
    Varför skulle du inte ha umgängesrätt med ert gemensamma barn?
  • Hervor 1
    killen33 skrev 2010-01-16 22:05:45 följande:
    VInnan vårt gem barn föddes så skrev vi faderskapspapper om ngt oförutsett skulle inträffa som dödsfall vid fördsel osv. Det som hände då var att det inte skrevs ngt vårdnadshavarepapper efter födseln som annars infaller samtidigt, hon vi skrev fadersk. hos sa att de kan man göra när som och som allt här i livet så faller saker man inte behöver ila med mellan stolarna.   Hon förstår inte min besvikelse för varje gång hon säger ngt nedlåtande när de eg är deras mor som hon tycker så illa om. Jag får en kniv i hjärtat  varje gång hon säger ngt, skickar sms om sin avsky eller bara jag tänker påå det.  Har sagt åt henne flera ggr att vare sig hon gillar dom eller ej så är de mina barn och jag älskar dom, sluta säg dina tankar och håll käft... tror ni de funkar?? nej hon är ju så duktig och står för allt hon  säger, hennes stolthet gör att hon aldrig medger fel eller brister.. En separation är väl de som sker.. detta är ju bara toppen på isberget och jag är inte världens bästa heller så söker inte tröst här utan mer vad andra anser och om ngn haft det lika.. tack för era mail
    Har mycket svårt att tänka mig att ett bortglömt vårdnadshavarpapper inte skulle kunna rättas till i efterhand. Jag tycker att du skall kontakta exempelvis socialtjänsten för rådgivning i hur gå till väga gällande detta. Även om de kanske inte är rätt instans så vet de garanterat vart du skall vända dig. Lycka till
Svar på tråden Min sambo hatar mina barn, och ger uttryck för det.