Inlägg från: marru82 |Visa alla inlägg
  • marru82

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

Haha, jag medSkrattande

• marru82

En fråga ang COCO-klädseln: är tittluckan i suffletten också rosa eller bara insidan av sufletten och sittsen?

• marru82
    Polarnochpyret skrev 2010-07-05 20:51:55 följande:
    Ok tjejer behöver er hjälp här nu...

med stor sorg i hjärtat som vi har bestämt oss för att sälja liggdelen, lillan har blivit stor nu... Tänkte höra med er vad ni tycker är ett rimligt pris på en liggdel utav matruchka (tror jag den heter) som är väldigt fräsch och använd endast en vinter.

tack för svar! 
    Tror att du får max 1000kr.
  • marru82
    rew skrev 2010-07-09 20:34:37 följande:
    Hej experter!

Jag har en Uj årsmodell -07 och har märkt att den knakar och är glapp vid fotplattan... liggdelen går att "vicka" upp och ner. Den knakar även vid bakhjulen och vid handtaget. Ngn som vet om det går att åtgärda på ngt sätt? Detta gör ju att vagnen känns "skraltig" och gammal...

Tacksam för svar!

MVH Eva
    Prova skruvmejsel och silikonspray! Skrattande 
    Alltså om skruvarna i chassit är lösa är hela chassit vinligt och klappar.
  • marru82
    Snoppan skrev 2010-07-20 14:50:08 följande:
    Det sitter som metallplattor där handtaget böjs.. Haha inte lätt o förklara :P
    Duovagnar äldre än 09 har inte ett ställbart handtagFlört utom importvagnar...
    hag7 skrev 2010-07-20 08:57:39 följande:
    Försöker igen : nån som vet vad det kan vara för årsmodell på min Ujdubbelvagn hel korg under , gamla loggan ,svarta bromsar o tyget är svart men sitsarna lite svart/vir "prickiga" det kanske finns nån expert som vet ?
    2005-2008
  • marru82
    stavfelet skrev 2010-07-22 20:37:06 följande:
    Hej! Frågan har säkert ställts hundra gånger, letade lite bakåt men hittade inget och har ingen lust att gå igenom över 200 sidor

Vilka årsmodeller av UJ duo liggdelar kan man ha till en UJ duo -10 ? passar både -08 och -09 eller passar bara -10 modellerna?

Tack på förhand!
    Alla liggdelar med fr.o.m 2005 alltså liggdelar med en skena på ena sidan och snäppfästen på andra sidan. Dom äldre liggdelarna har en stång under men dom ser man väldigt sällan till salu.
  • marru82
    Fröken Småland skrev 2010-07-16 06:35:32 följande:
    Olivers mamma: jag har köpt en begagnad UJ och vill samla på mig lite roliga klädslar till den; därav frågan . De jag själv kommer på är:

Matrouschka
    Fifties
    Fashion victim
    Baroque
    Girls mango
    Boys black
    Shirts
    Coco
    College
    Beach lime

Pepitarutig heter?
    Röd/orangerandig heter?
    Finns det någon gul klädsel? (behöver inte vara designer)

Sen är nästa fråga vilka årsmodeller de olika klädslarna är. Så jag vet om de passar...

Tack för att du vill hjälpa till
    2005  Flower Power
               Pink Soda (cerise och orange)
               Beach Lime
               Orange randig

2006  Fashion victim (med guldfärgad chassi)
               Pepita rutig (med vit chassi) heter Black and White??
               Boys Black
               Girls Mango
               Pink Romance
    Också de enfärgade pink, militärgrön, gräsgrön och orange.

2007/08 Matrouschka
                    Coco
                    Fifties
                    Baroque
                    College
                    Shirts

2009     Coco
                   Baroque

Jag KAN ha fel!
  • marru82
    daniels baby skrev 2010-07-18 16:01:41 följande:
    Nån som vet om man får plats med en duo i en audi a4 kombi? jag har letat lite på nätet å vissa säger att det går. jag provade snabbt en gång med en duo men jag fick inte in den! undrar nu bara om nån har nåt trix??
    Ja man får plats!
  • marru82

2007/2008 Coco och Baroque = Designer
                         Fifties och Matrouschka = Limited Edition
                         07/08 är exakt samma modell, inga förändringar i vagnar eller i klädslar!!!
                         07/08 Kom Chocolate, Plum och Moss som  nya färger.

2009 Coco och Baroque är kvar som Designer klädslar. Några förändringar i själva chassit dock.

2005 Stripe (är den här den orange-randig?)
               Flower power
               Pink soda
               Tartan (har aldrig sett eller hört...)
               Beach Lime

2006 Girls Mango
               Boys black
               Fashion Victim
               Pink Romance
               Black and White
               Blue Cabana (hurdan är den här klädseln?)
    (Pink, Militärgrön, Gräsgrön, Orange)

• marru82

Kanske värd att kolla genom de gamla bildtrådarna? Där kan man hitta olika klädslar.

• marru82
    MajMamman08 skrev 2010-07-25 16:49:03 följande:

Är ettiketten på liggdel-09 grön?? Precis så som ettiketten på en UJ singel-09???

Sä borde det vara. 2007/08 var etiketten vit med texten Mountain Buggy. Äldre än 07 har etiketten med texten One Tree Hill.
  • marru82
    mammaellen skrev 2010-07-26 20:19:12 följande:
    hej! är i desperat behov av era kunskaper!
    har en Urban Jungle singelvagn fån -05 och nu väntar vi tillökning.
    min fråga är...passar liggkorgarna från -10 till min gamla vagn?

tacksam för snabbt svar!!
    Alla liggdelarna med snäppfästena passar 2005 och uppåt). Dom äldre liggdelarna har en skena under och dom passar inte (2004 och äldre).
  • marru82
    mamma på vift skrev 2010-07-30 12:24:53 följande:
    Hej!
    Är det någon som vet när det svarta fotstödet på UJ singel kom? Vilket år?
    2007.  Äldre importvagnar har också en svart fotstöd (men dom har ett fast handtag).
  • marru82
    Annamamma 83 skrev 2010-09-20 19:21:53 följande:
    Jag har en ny UJ duo.
    En 09a så den har en suflett.
    Jag har svårt att få sufletten att stanna kvar "uppe" om ni förstår vad jag menar, alltså när jag fäller ut den,så vill den inte stanna kvar där, utan fälls ihop igen.
    vår förra uj, som hade några år på nacken var inte sån, o vi köpte den beg,så vi vet ej hur den var i början,
    Någon som varit med om liknande, är de för den är lite stel i början eller vad???
    Har haft  samma problem med våran duo 2009. Jag reklamerade vagnen och fick en nu suffletpinne men inte provat den än. Suffletten funkar jätte fint om man "släpper" några tryckknappar vid stången nära handtaget. Hoppas du förstår! Själva sufflettyget verkar vara för kort att hålla sig uppe, iaf i våran vagn.
  • marru82
    pollykalasnjikov skrev 2011-01-18 18:50:44 följande:
    jag fortsätter tjata eftersom jag ev ska köpa vagnen i morgon. funkar klädslar från 2007-2009 på en vagn från 2006? väldigt väldigt tacksam för svar!
    Ja dom funkar!
  • marru82

Hej tjejerna!
    Någon här som har en Lodger Bunker? Passar den i en DUO liggdel?

• marru82
    Bjornis skrev 2011-01-24 13:19:58 följande:
    Det enda jag kan säga är ju att den blir knölig eftersom den har "sydda veck" för att funka i sittdel. Jag har en vanlig UJ och det bli extra tyg som knölar sig i mitten av "åkpåsen" annars är den lagom och bra i en vanlig UJ iaf.
    Tack för svaret! Jämförde måttena mellan en Lodger Bunker och en Mountain Buggy åkpåse och LB borde vara 5cm kortare är MBs åkpåse. Jag hade tidigare en OTH åkpåse i duos liggdel men skulle vara så kul att prova nått nytt...
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0