Inlägg från: marru82 |Visa alla inlägg
  • marru82

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

Frugan skrev 2010-03-16 13:55:26 följande:
    Puffar om lite hjälp, skillnad på UJ singel 2006 och 2008???
    2008 har en svart fotplatta av plast. Som jag kommer ihåg så har dom inga större skillnader. Några nya färger kom 2007 och 07/08  är precis samma vagn = inga förändringar. 
  • marru82

Och en sak till: fr.o.m 2007 har däckarna ett annat mönster.

• marru82
    Anke skrev 2010-03-16 21:28:41 följande:
    halloj, visst passar väl en fifties liggdel på en 2006-chassi?
    Jap, den passar.
    korvmamman skrev 2010-03-17 06:49:28 följande:
    Hej UJ-expterter...Vad har ni för erfarenhet av UJ´s solskydd??Är det det man även använder som insektsnät?Funkar det att använda UJS singelsolkydd till sittdelen i  duovagnen?Vad är era tips om man kommer ha en ettåring i sittdelen och en nyfödd i liggdelen i sommar, vad köpa för att ha insektsnät/solskydd till båda kidsen? (kommer ha en uj duo 2010, som har inbyggda solskärmar i sittdelen)
    Vi har en UJ UV-skydd, använde den till våran singel. Den var jätte bra. Till duovagnens liggdel har jag haft  Brios myggnät. Vet inte om UV-skydd fungerar så bra som myggnät eftersom den har ganska stora hål och sitter inte så tajt vid sidorna och fotändan.
  • marru82
    Annamamma 83 skrev 2010-03-18 13:33:23 följande:
    Någon som fräschat upp sitt UJ fotstöd?Jag måste göra de, mitt fostöd är slitet o blivit typ svart där barnen har fötterna.Någon som har tips på hur jag ska gå till väga????
    Man kan beställa en ny fotplatta som reservdel via någon barvagnsaffär.
  • marru82
    Aprilia skrev 2010-03-22 20:23:41 följande:
    Fint! Fanns ju tyvärr inte så många färger att välja på rean men jag gillar den därMen jag har ett problem, suffletten trillar bakåt hela tiden, det gjorde den inte med min single. Och suffletten är rätt monterad, grymt irriterande, var ute och gick innan och det var hlet vindstilla men det gick inte ens att att ha den utfälld
    Har precis samma problem med min UJ duo...
  • marru82
    Anke skrev 2010-03-29 09:39:34 följande:
    fan vad sur jag är. en tjej vill köpa min fifties liggdel, och vill att jag skickar med bussgods. det kostar 450spänn!!! jag har själv ringt och pratat med dom. det är billigare om jag hade skickat en hel vagn, då finns ett specialpris. dessutom så är det så att det är dyrare att skicka norrut än söderut. *morr*
    Kolla Posten, kan vara mycket billigare! Kostar 100-200kr att skicka en liggdel om jag minns rätt.
  • marru82

När namnet ändrades från One Tree Hill till Mountain Buggy blev modellen Urban Jungle "Urban". Alltså från året 2009 heter modellen bara Urban. Import vagnar från 2000-2008 heter också Urban och här i Europa hette dom Urban Jungle.

Alltså 2009 och framåt ska det stå bara Urban i alla MBs vagnar (utom Swift och Terrain förstås{#lang_emotions_wink}) i USA, Europa osv.

• marru82
    September09 skrev 2010-03-31 15:28:53 följande:
    Snacka om insatt expertis!
    {#lang_emotions_laughing} hehheh...

2008-vagnen finns det One Tree Hill -logga och Urban Jungle står bredvid.

2009 finns den gröna Mountain Buggy -loggan och står Urban.

= väldigt lätt att skilja sig om vagnen är från 2008 eller 2009.

2009 kom också det ställbara handtaget till duo vagnen för första gången. I USA har den funnits längre.
  • marru82
    Snoppan skrev 2010-03-31 20:37:33 följande:
    Kan man se vilket år importerna är ifrån?
    2000-2003 ett rakt handtag, svart fotplatta(?), står URBAN
    2004 böjd handtag, svart fotplatta, URBAN  ....
    ...har du någon bild av vagnen?

Kan ni lägga en bild av era vagnar med loggan? Låter lite skumt med alla olika texter vid loggan... Finns det någon bättre expert här i tråden?
  • marru82
    AochJsMamma skrev 2010-04-01 09:29:52 följande:
    jag börjar ana att det inte alls har nåt med årsmodell att göra, snarare att det har med mottagarland att göra. vad de var ämnade att skickas till, nu blev det ju inte så med ny modell och reor etc, men innan..det de tillverkades för.
    Håller med. Eller kanske i de första  09orna (som kom under hösten 2008) står det Urban och vagnarna som tillverkades senare står det Urban Jungle... bara en gisning. IAF tror jag att om vagnen har den gröna loggan är den en 09a.
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0