Champagne77 skrev 2011-05-30 20:28:15 följande:
Kan man alltså köpa en begagnad liggdel även om man köper en 2011 UJ Duo?? Hur stor är din A? Vår E blev 2 i maj, men är stor för sin ålder, men visst ska väl UJ gå bra ändå? Har ännu ej bestämt vilken syskonvagn det lutar åt. har även hört talas om Basson Duo där man kan vända sittdelarna både mot o från sig... Har du sett den? ANnars får du gärna överösa mig med fördelar för UJ
.
Hej! Alexander blir 3 år i slutet av augusti, men vi är rätt aktiva så en syskonvagn är ett måste för oss (han sover dessutom fortfarande på dagtid). Han ligger strax under "normal"kurvan hos BVC.. Vi kikade runt på de flesta vagnar som finns på marknaden, bl a UJ, Easywalker, iCandy, Phil & Teds, etc etc.. det vi gilllade med UJ:n är att den är lättkörd, smidig att fälla ihop, inte väger allt för mkt jämfört med t ex Teutonia, har bra andrahandsvärde, o sen skadar det ju inte att den är snygg också..
Man kan ha en gammal liggdel på en nya duo, vet inte xakt hur gammal, men det vet jag att flera andra här i tråden kan svara på. Vi valde att köpa en ny från Pramworld, då pundet var (är?) väldigt lågt och det innebar att vi betalade ungefär lika mkt/lite som en beggad i Sverige., Jag är lite petig också, så ville helst ha en ny, och framför allt en med två suffletter.. (de gamlahade bara en till bägge barnen), Kan säga att jag har hört väldigt mkt positivt om Easywalkern oxå, två av mina väninnor valde den istället, den är ganska lika UJn på många sätt. Det enda jag ser som nackdel för UJ är att liggdelen är ganska smal och att barnen/barnet är vänt ifrån dig då liggdelen blir urvuxen.. För oss kommer det bli på vintern, o då tänker jag att barnet ändå är relativt skyddat eftersom bebisen ligger ner i åkpåse etc.. drömmen vore ju dock en vändbar UJ.. annars finns ju Buggans nya syskonvagn Donkey..