bohusbebis skrev 2011-05-11 12:19:33 följande:
Skrev just ett inlägg som försvann... Utan att lägga mig i prissättningen (är lite dåligt påläst) så tycker jag ofta att folk prutar på vagnar. Man får väl avgöra hur snabbt man vill bli av med den, kanske kan du tänka som så att den där 500ringen "tjänade" du in på att beställa din nya vagn från utlandet och så i slutänden jämnar det ut sig. Eller ge ett motbud tillbaka - vi kan mötas på halva vägen 3750... Eller ha is i magen, men risken är att du förlorar en köpare... Äh, jag är inte till mycket hjälp va.... Men jag som börjat kika lite efter att ev byta ALLA vagnar mot en UJ el Swift tittar bara efter den nya suffletten, kanske fler tänker som jag och att "äldre" modeller blivit mindre värda ioch med det... fast de är nästan nya...
vad lustigt att du skriver det, för jag drog faktiskt iväg ett sånt mail förrut, har kikat på Blocket nu igen o ser att jag ligger ok i pris.
Men skulle vara skönt att sälja så har vi en sak mindre att fokusera på så föreslog att mötas på häften. Får väl se vad hon svarar. Har som sagt kikat runt lite nu, o att vagnen blir såld tror jag allt, så kommer inte gå ner mer i pris. o som sagt, svart är ju ganska lättsålt jämfört med andra färger, trist men sant. Personligen hade jag velat ha en uppsjö av vagnar i olika färger..
annat82 skrev 2011-05-11 12:47:00 följande:
EllieGBG: Tycker faktiskt det är ett bra pris du har. Om man ser till vad en ny kostar i Sverige. Vet dessutom många som hellre köper beg vagn på blocket än beställer från utlandet, intressant resonemang men de finns
Sen är det långt ifrån alla som vet skillnaderna på 09 och nyare. Många som ställt in sig på en UJ utan full koll vill nog mest ha vagnen för vad den är
Jag är sån som gör research säker under en veckas tid för att komma fram till när ändringar gjorts och modeller ändrats innan jag tar mig och ens tittar på vagnar, men så har jag ganska stort kontrollbehov och nöjer mig verkligen inte utan att få exakt det jag vill ha
men de flesta jag träffat hittills har inte varit i närheten av det
Nä har oxå märkt det, vissa har inte riktigt koll på årsmodeller, vad saker kostar etc, jag är som dig ( o säkert många här i tråden) som vill veta allt, o tar reda på det, men märkte när jag sålde vår emmaljunga att folk har noll koll, fick de mest märkliga frågor innan den blev såld o jag kunde ta bort annonsen..