danosani skrev 2010-12-20 07:31:47 följande:
Backaplan är min "klämma och känna"affär, då duger den bra iaf
VILL OCKSÅ ha en Terrain!!!! Ser den inte heelt galen ut med monsterdäcken i vrkligheten?
Njae inte så himla galen. :) Lite extrem men det gör ju alla löparvagnar i så fall.
Kommer ENBART använda babyproffsen Backaplan till att klämma och känna och sen köpa nån annanstans. Aldrig att jag slänger mer pengar i halsen på den buktisägarinnan. Fail fail dubbelfail på henne. :(
Hoppetossan 79 skrev 2010-12-20 07:48:58 följande:
Jag gillar inte alls "monsterdäcken" på terrain. Känns som att det borde göra den väldigt mycket osmidigare ihopfälld. Gillar att ujn nästan är som en sulky ihopfälld :) eg är det väl ingen skillnad på uj och terrain förutom bakhjulen och markfrigången?
Faktiskt inte alls speciellt osmidig och då fäller jag ihop den minst två ggr per dag och lastar in i bilen.
Skillnaderna är förutom de större bakhjulen att den har handbroms, stötdämpning i chassit, låsbarthjul både framåt och bakåt, att den är högre samt att selen är mycket smidigare att ställa in.
Jag var jättenöjd med min UJ 2010 oxå men eftersom jag går mest i skog och tränar med vagnen så vill jag ha den som är bäst för alltsammans vilket vi kom fram till att denna är. Den är lika smidig i stan som en UJ.
I´m in Luuuv! :)