Unna skrev 2010-02-06 23:03:56 följande:
Jag har bestämt mig för en UJ Duo 2010, främst pga de individuella sufletterna. Men jag har funderat fram och tillbaka var jag ska köpa den. Köpte en UJ single för ett år sedan från Pramworld, och allt gick jättebra då, så jag har kollat där nu, men kommit fram till att Babyjungle blir billigast.
www.babyjungle.nl/MountainBuggy-UrbanJungle-d... De har ju har 10% rabatt på ordrar över €500.MEN så läste jag om garantin på
Mountainbuggy.com i instruktionerna för vagnen:Vem omfattasDen ursprungliga köparen som köpt produkten hos auktoriserad återförsäljare i samma land som köparen bor. Bevis på köpet måste uppvisas.Det betyder alltså att om det blir något problem med vagnen så kan man inte vända sig till nätbutik i ett annat land...Det har gjort att jag bestämt mig för att köpa vagnen i Sverige. Det blir ändå bara ca 1000 kr dyrare, och det känns värt det om det skulle visa sig vara något problem med vagnen, då kan man vända sig till butiken i Sverige där jag köper vagnen.
jag vet att de som köpt vagn från pramworld har alla fått hjälp vid ev fel, nu vet ajg inte så många inkl mig själv (som haft en förut) som har haft problem med den vagnen men de har fått mailat över bilder och haft mail kontakt och fått hjälp med sina saker, har fått den infon av folk på denna sajt om detta