Inlägg från: korvmamman |Visa alla inlägg
  • korvmamman

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

Ni som är UJ-experter...

Jag vill köpa en UJ duo nu när vi får syskon, men sambon undrar varför vi inte kan köpa en babytravel dublin...

Vad är fördelarna med UJn???

Jag tycker ju att det räcker att UJn är så sjukt mkt snyggare än fula dublin....

• korvmamman
    Familjen Kaos skrev 2010-02-08 20:16:20 följande :peci

så sa min sambo med och vi köpte babytravel men vi använde den aldrig då jag hatar den ful och mycket längre och med det jobbig på bussar och tar mer plats i bilen som om man behövde mindre plats i billen NEJ TACK jag köpte den i juni -09 använde den max 10 gånger ven nu för 2 veckor sedan sålde jag den för jag insäg även sambon att den är inte speciellt bra och så jävla ful (ursäkta till alla som har en sådan dubbel)

den är billigare men gör som jag köp den i england den är billig dör och gör det nu  -09 kostar om du köper visa färger 5000 kr (då utan liggdel men det kan man köpa en beg här då man använder den kort tid)

Jag har köpt en brun (de har dock höjt priset på den bruna så den kovtar 50 p mer nu men ändå) dubbel med frakt 5400 kr hem till dörren (om ni ska köpa en därifrån vänta inte för länge då erbjudandet gäller inte för alltid)

Lycka till:
    Ngn hemsida man kan köpa den från??
  • korvmamman
    Familjen Kaos skrev 2010-02-08 23:07:53 följande:
    www.pramworld.co.uk/ skynda skynda, maila dem och kolla hur länge de har de priser de ahr på -09 sen fråga oxå om de komemr ändra priserna på dem för de ahr ändrat brun från 519 pund till 399 sen tebax till 449 som de är nu men 399 finns det 3 andra färger som man kan köpa fortf (så jag i går)
    hmm... funderar... Det känns ju som ganska stor skillnad mellan en 09a och en 10a...

10an har ju två sufletter och inbyggt solskydd...  Plus att man får välja färg.

Är det ngt mer som skiljer 09an mot 10an?
  • korvmamman

finns det insektsskydd till UJ duo??

• korvmamman

Ni som sett både den nya och den gamla UJn, alltså 2010an med 2 sufletter jämfört med modellen innan...

Är det STOR skillnad???? Är det värt att köpa en ny 2010 eller ska man köpa en från pramworld???? Ja tänkte behålla vagnen LÄNGE så nån tusenlapp hit eller dit spelar mindre roll...

• korvmamman
    Lindis41 skrev 2010-02-13 12:20:59 följande:
    Kan man bli galen???Har ju en designer liggdel o jag älskar den m plutten får ju inte plats längre så jag har skaffat en likadan i sittdel, m varför vill ingen köpa liggdelen det e ju as cool??e jag för dyr eller vad e dte frågan om el e folk fega?
    få se på annonsen??? numera får man ju länka till sina egna... 
  • korvmamman

Hej UJ-expterter...

Vad har ni för erfarenhet av UJ´s solskydd??

Är det det man även använder som insektsnät?

Funkar det att använda UJS singelsolkydd till sittdelen i  duovagnen?

Vad är era tips om man kommer ha en ettåring i sittdelen och en nyfödd i liggdelen i sommar, vad köpa för att ha insektsnät/solskydd till båda kidsen? (kommer ha en uj duo 2010, som har inbyggda solskärmar i sittdelen)

• korvmamman

Hej!

Var o kollade på skötväskor till min UJ duo (som ej levererats än).

Fastnade för skiphop stora dubbelväska. Men den är ju öppen upptill. Vet ni om UJs storm cover täcker skötväskan??? Man vill ju inte ha en skötväska som det regnar in i...

?!?!?!?

• korvmamman

Modestyclara och EllieGBG:

Tack för era svar!

Finns det någon annan bättre skötväska till UJ duo??? Vill ha en med samma smarta clips som skiphop har... är så trött på en skötväska vars axelrem glider ner och är i vägen.

• korvmamman
    Unna skrev 2010-04-16 11:35:34 följande:
    Nu har jag beställt en UJ duo 2010 svart! Ville köpa i Sverige för att få garanti, och har letat runt efter en butik som har någon typ av kampanj med presentkort el. liknande, för att få ner priset. Men då kom nästa problem, leveranstiden... Enda stället där jag hittat ett presentkort, toddler.se (500 om man köpte för minst 5000) var leveranstiden för sen för mig, juni/juli. Så til slut fick jag strunta i presentkort och ringde bara runt för att kolla leveranstid i olika butiker. Sista butik jag ringde, Storken i Göteborg, hade leverans slutet av maj/början av juni, och det är ok för mig. Så säger hon så där i förbifarten "och presentkortet på 10% får du när du betalar och hämtar ut vagnen." Jag har inte sett något om detta på deras hemsida, så jag blev glatt överraskad! Så TIPS till den som tänker köpa vagn i göteborg: STORKEN!
    inte för att göra dig besviken, men menar dom inte att du får ett presentkort som gäller för nästa köp i butiken? 
  • korvmamman

Är det ngn som sett uj chili 2010 live?

När jag kollar på olika sidor så är det ibland knasiga färger..

om ni går in här:
    images.google.se/images&client=firefox-a&hs=VZl&rls=org.mozilla:en-US:official&q=urban%20jungle%20chili%202010&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

så ser ni första bilden som kommer upp då ser vagnen cerise ut. det gör den även på sista bilden som kommer upp.

jag har beställt en chili uj och förväntar mig en snygg RÖD vagn... gud vad jag kommer bli ledsen om det kommer någon annan FUL färgnyans...

NÅGON som vet?

• korvmamman

ojda, länken funkar inte.

men google bilder "urban jungle chili 2010"

• korvmamman
    nones skrev 2010-05-05 23:01:01 följande:
    guldhönan: Jag har sett 10:an i den färgen i single. Men jag tyckte den var myckt finare än tidigare röda. den har en mer klar och finare röd tycker jag! inte alls åt det rosa hållet och inte så "orange" som förrut utan mer röd.
    låter lovande
  • korvmamman
    Hepa skrev 2010-05-10 10:43:35 följande:
    Hej, finns det någon som har ett förslag på en bra och snygg skötväska som passar och sitter bra på UJ duo 2010?
    Ja har köpt en skiphop dubbelväska.... (dom har väl bara en modell?) tror den passar bra! Har inte fått vagnen än så har inte provat.

Men ja tror singelväskorna passar bra oxå, för man kan ju fästa väskan i mittstången.. det sa dom till mig på babyland iaf.
  • korvmamman
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-05-19 20:59:39 följande:
    Hannah74:men så konstigt,den funkar iaf då jag klickar på den...men sök på cloudy så får du upp ett mkt praktiskt solskydd.
    Men Cloudy tar bara bort 70% av solens strålar... dessutom blir det ganska ljust i vagnen. Jag har haft cloudy, men sålde det nyligen. Tar också stor plats att ta med sig, jämfört med en enkel gallerfilt som är minst lika bra som cloudy.
  • korvmamman

Hej!

jag har en duo 2010... och har för tillfället en liggdel och en sittdel på. Men sufletten till sittdelen sitter snett... Ska den göra det??? Den sitter rakt där den sitter fast, men sen så drar den utåt... och när man ska fälla ner hela sufletten så åker den oftast tillbaka ett hack.

Har jag gjort ngt fel?

• korvmamman

Hej UJ-PROFFS!

Jag blir helt tokig på min vagn nu! Har en duo 2010. två hjul punkterade. jag hittar varken RÄTT innerslang eller nya hjul att köpa. jag är strandad hemma.

På bonti har dom bara innerslang och hjul till 2009 och tidigare årsmodeller.

HJÄLP MIG NÅGON!!!!!!

Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0