rednose skrev 2010-01-26 16:22:49 följande:
Kanske ställde nån en liknande fråga som mig men jag känner inte att jag fick svar på min riktigt så jag kör igen. ;)Vi har mer eller mindre bestämt oss för en Urban Jungle men nu börjar jag tveka när jag ser mammor o pappor på stan som går där med sina vagnar och barnen vända MOT SIG.Hur funkar det egentligen att vända dem så tidigt som man måste i en UJ? Både praktiskt och känslomässigt alltså. Vad är ERA erfarenheter ni som har UJ?Är det bättre att vänta med att köpa den vagnen tills barnet kan sitta framåtvänt, och när är det i så fall?Egentligen borde det ju inte vara ett problem men om man tänker globalt så är det ju egentligen inte många andra länder där man faktiskt använder barnvagn så mycket som här, iom föräldraledighet osv. UJ kommer ju trots allt från NZ där man om jag inte är alldeles ute och cyklar inte är hemma mycket mer än 6 veckor eller så? Vilken vagn vore ett alternativ tro, tills man kan köpa sin eftertraktade UJ? :)Tacksam för allas input!
min son e stoor snart 5 mån o får knappt palts i liggdelen, testade att ha honom i sittdelen o han tyckte om det mer än mig
phil o ted vagnarna sitter de ju framåt från födseln, sen ser man ju barnet o barnet ser dig genom tittluckan