Inlägg från: LAMadde |Visa alla inlägg
  • LAMadde

USA tråden!

MG: Hoppas verkligen jag inte behöver må dåligt ända till 7månaden.. pju! En tjej i vår 'juli-tråd' skrev att hon spyr 35-40ggr om dan.. men de tror jag att man kan ta med en nypa salt. Om hon är vaken 16 tim om dag så skulle det innebära att hon spyr 2-3ggr i timmen.. vilket jag har svårt att man kan göra under en längre tid utan att hamna på sjukhus?

Abbie höll sig uppe till kl.7 och somnade sedan.. jippie Kommer inte ihåg sist hon somnade så tidigt, senaste tiden har hon hållt sig uppe till 9-10.

Nu ska jag nog bädda ner mig i sängen o kolla what not to wear så god natt på er.
  • LAMadde
    Rhino skrev 2010-01-17 22:42:09 följande:
    hewa: Ungefär som att klaga på hur dyrt dagis är..
    Eller dom som klagar att pappan måste betala 60kr för att få mat på BB.. ojojoj era stackare liksom.. öhh lr inte.

Måste berätta va som hände idag. Josh va till poolen me abbie medans ja tränade. När ja kom ut till dom så berätta han att de kommit ner en tjej till poolen i 20års åldern. Hon hade tittat på Abbie och frågat om hon va 'potty trained'. Nae svarade Josh, hon har bad-blöja på sig. Då frågar tjejen om hon verkligen får vara i poolen. Josh säger igen att jo hon har ju bad-blöja. Då rynkar tjejen på nästan och säger: Omg, thats so nasty och gick därifrån. Snacka om pantad brud...
  • LAMadde
    Wagram skrev 2010-01-18 00:08:11 följande:
    Usch ja, det ar verkligen forfarligt vad krangligt och frustrerande det ar att fa sjukforsakring i det har landet! Visste ni forresten att skulder for sjukvard ar den framsta anledningen till att manniskor tvingas ga i personlig konkurs i USA? Hoppas verkligen att reformen gar igenom snart sa det kommer ett rattvisare system! Hoppas att det loser sig for er!
    Josh jobbar me nån vars man jobbar på nån billing dep. på ett sjuhus. Hon berättade att det bara är drygt 40% av alla patiente som betalar sina räkningar..  Min pappa har ju opererat ryggen 4 ggr för tumörer, nu sitter han i rulstol och har gått igenom strålbehandling och grejjer. Är så glad att dom bor i sverige. Om dom bode här i usa och inte hade riktigt bra försäkring så skulle dom varit tvungna att sälja huset och bilarna säkert för all sjukvård han fått.
  • LAMadde
    MG: Hoppas att mackenzie blir battre efter doktorsbesoket.. inte roligt att va sjuk.

HS: Oj vilken jobbig sits ni ar i. Hoppas verkligen att det ordnar sig for er.
    Var ska ni bo nanstans nar ni maste flytta ut? Sverige ar kanske ett bra alternativ om det passar er, tror du att din man kan fa jobb dar?

Rhino: Jattefina grejer. Langtar sa tills vi kan gora iordning abbies rum. Just nu bor vi ju i lagenhet och vi kan inte gora for mycke med vaggarna o sadar plus att hon delar rum med Joshs kontor och gastrummet.. Sa det ar inte hennes rum liksom.

Charly: Hoppas mannen och viggo blir battre snart.. magsjuka ar sa jobbigt. Nar abbie spytt mycke o haft dalig mage sa har vi blivit atsagda att inte ge dairyproducts pa typ 7 dar, bara juice i 1 dag, pa dag nr 2 kan man ge apple-mos, pa dag 3 brod lr pasta. Kommer inte ihag exakt men det ar det dom sagt nar vi ringt the nurseline pa vart sjukhus.

Jag har haft varldens huvudvark i 2 dagar, trode det va for att ja precis fatt glasogon. Men igarkvall fick ja ont i halsen och nu pa morronen har ja ont i oronen, i huvvet, halsen o mar BLAAAAA. Ja brukar aldrig va sjuk, men nu har jag varit forkyld 3 ggr pa bara nara manader

Har forresten hittat ett nytt hem till var hund, hon ska flytta till seattle.
    Hoppas att hon kommer trivas, kanns som att detta e de basta for oss alla..
  • LAMadde
    evaoregon skrev 2010-01-18 19:19:57 följande:
    Min svärmor har drabats av hudcancer och det är den värsta sorten, dvs melanoma.  Hon ska få en remiss till ett sjukhus här i Portland där man ska undersöka om cancern har spridit sig till lymfkörtlarna.  Hon är väldigt orolig och tror att hon inte kommer att leva länge till, men vi får se vad undersökningen visar och vad läkarna säger.  Det känns minst sagt läskigt...
    Hoppas att det inte spridit sig och att det räcker med att dom kanske får ta bort några fler fläckar? Är det inte väldigt ovanligt att man dör av hudcancer? Va tvungen att googla och det står att survival rate är 99% så siffrorna är ju på hennes sida..

MG: Stackars liten, inte undra på att hon varit lessen. Jag hade jämt öroninfektioner när ja va liten, är så jobbigt och gör ju så ont
  • LAMadde

Såååå.. vi va på köns-ul idag. I v.15+2. Tidigt jag vet, men där vi gick kan dom göra det fr ca vecka 13 och om dom inte är rätt säkra så får man komma tillbaka. Och vi ska med 90% säkerhet få en till tjej Tihi, va så himla roligt att få se lilla bönan där inne Hon rörde sig jättemycket, sprattlade med benen och armarna och öppnade o stängde mönnen.. så häfltigt och ja låg och stor LOG hela tiden haha. Ska ju på RUL i v.20 och här kollar dom könet som en del av UL:et så då hoppas jag att dom kan bekräfta

• LAMadde
    Desertchick skrev 2010-01-19 17:54:25 följande:
    Usch vad alla är sjuka! Jag hoppas att det inte kommer hit till NV.     Däremot skulle jag gärna bli smittad av era grav-hormoner....men inte förräns i slutet på året!
    Jag vet inte om mina baciller är så mycket att ha eftersom jag fick ta hjälp av medicin, men du får gärna ta lite basilusker av mig om det kan tänkas hjälpa

Hewa: GRATTIS. Ojojoj nu är det många preggisar här inne Känns som att det går i vågor, det är ingen eller många som är gravida haha.

Mealla: Jag kommer ihåg att jag tänkte på slutet med Abbie att jag struntar i hur ont det gör på förlossningen. För jag har hellre SUPERONT i 15tim är att gå i 15 dagar och ha bara 'ont' som inte gör nån nytta. Jag mår fortfarande illa och har ont i ryggen osådär redan -suck- och ja sa till Josh att han måste påminna mig om att det är HEMSKT att va gravid när jag börjar tjata om en 3a haha. Det är sån tur att man glömmer så fort, annars skulle nog de flesta bara ha 1 barn.
  • LAMadde

Här har vi tornado warning.. I californien.. serisouly???? Va fan gör man om de kommer en tornado? Vi har ju inga källare här, lägger sig badkaret?! Fy vilket ställe vi bor på. Wildfires, jordbävningar och tornados.. herre gud.

• LAMadde
    southernbelle skrev 2010-01-20 20:52:37 följande:
    Ja jag är ju inte värd så mycket i någras ögon på den tråden. Är faktiskt riktigt irriterad, fast det är ju jag ganska ofta på FL *terapi*. Jag är väl kanske lika fördömsfull jag för jag känner att man måste ju vara lite trångsynt, inskränkt och tråkig om man verkligen inte kan tycka att det är en chans att få göra vad man vill i en ny kultur under två år. Ts verkar ju inte ens behöva bry sig om pengar what so ever, så jag förstår inte, hur kan man INTE tycka att det är en chans!
    Alltså.. undra vad medel-IQ är på FL? Denna tråd är den enda som jag verkligen hänger i numera. Gillade tråden för April-mammor som ja va med i när ja väntade Abbie, men den dog ut när barnen fyllde 1. Tråden för Juli-mammor nu är, ursäkta mig, helt STÖRD och ja radera den fr favoriter. Jag kanske ser saker annorlunda nu eftersom det är baby nr.2. Men det är folk som väntar baby nr.4 och verkar helt uppe i det blå och vill åka till akuten när dom har magknip.. När jag skriver nåt så är det aldrig nån som kommenterar lr svarar, skit störande. Det är en tjej som fick barn för 15år sen som nu vill ha snitt och tjatar om detta vareeeenda dag. Jag tycker självklart hon ska få det om hon nu gärna vill det, men det är sååå mycke tjat om det. Jag skrev ett inlägg om att det (tyvärr) kan vara en kostnadsfråga eftersom ett snitt kostar dubbel så mycke som en vanlig förlossning med narkos, läkare, eftervård.etc. Och då säker hon att i sverige får man inte narkos. Jag skriver tillbaka att det är ju en narkosläkare som sätter bedövningen, och detta skrev jag som narkos. Och istf att lämna det där så måste hon skriva tilbaka att hon minsan vet vad en narkosläkare e o jada jada.. Shit asså.. så.. efter det så radera ja tråden.
  • LAMadde

En liten fundering. Om vi flyttar till sverige och vill köpa hus/radhus. Kan vi få bolån om Josh väljer att endast fortsätta jobba med sitt amerikanska företag via internet? Vi fick nej av Handelsbanken och jag gav upp efter det, men tänkte ju att det finns massa andra banker och ställen man kan få lån. Hade ju tänkt hyra nåt, men det är ju helt jäkla omöjligt när man vill bo i sthlm. Nån som har nåt bra förslag på vilka ja ska kolla med??

Svar på tråden USA tråden!