• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Imponerande att du sätter igång att spackla så där!
    Jo, jag brukar också köra tricket att det jag bara ska göra precis vid nattning råkar ta så lång tid att de sover innan jag är tillbaka. Men när det gäller cyklandet så var det inte med flit, utan det var helt Elsas förtjänst att det blev så.

Piggley - Usch ja, jag har också haft några klasskamrater där jag i vuxen ålder kan se att det nog inte var någon vidare barndom de hade, även fast man inte förstod det som barn. Jag trodde nog att alla hade det ungefär som jag, men inser som sagt nu som vuxen att alla barn tyvärr inte är lika lyckligt lottade.

• asap

Mandra - Härligt!

Kaz - Hoppas då att Simon också vilat sig i form för cykling, precis som Ida gjorde.

Ida går på simskola, sista veckan nu. Igår fick jag inte ens följa med in i omkl.rummet, för hon vill göra allting (byta om, duscha, låsa skåpet etc) själv!

• asap

Milla - AJ, vilken vurpa! Känns det bättre idag?
    Ida har också både springcyklat och sparkcyklat länge och utan problem, men det verkar inte ha hjälpt henne att cykla ändå. Eller, iofs vet jag ju inte hur länge hon hade väntat annars...

Mandra - Jag tycker du gjorde rätt med V och kompisarna. Hur gick det sedan, har ni pratat mer om det?

Jag var med Ida till skolsyster idag. 127,5 cm lång och 24,5 kg, hörselprovet bra, syntestet inte helt lysande så det blir remiss igen. Det vore ju bra om hon inte behöver glasögon, det är enklare utan, men om hon behöver så är det bra att ordna det så fort som möjligt. Maken gick fram till katedern och vässade pennan för att kunna läsa på tavlan när han började skolan. Han fick glasögon när han gick i tvåan, och insåg då att man inte skulle behöva gå fram till tavlan för att läsa.

• asap

Gustav ska förresten till ögonhuset först, det blir den 11 juni. Det kan väl ta en stund till innan Ida blir kallad.

• asap

Mandra - Skönt att det blev bra med V och kompisarna sedan.
    Ja, Ida är lång. Men hon har att brås på, maken är 201cm lång. Och jag är väl inte direkt kort jag heller med mina 174 cm.

Piggley - Ja, det är lång väntetid. Remissen går först till Akademiska, men eftersom de har fullt upp och jättelånga köer så skickar de vidare till en privat mottagning de har sammarbete med istället. Det var samma sak när Gustav skulle till öron- näsa- halsmottagningen.

Milla - Och vi har alltså risk för två glasögonormar till i familjen eftersom både I och G ska kollas. Jag är själv nybliven orm, men maken opererade sig för 5-6 år sedan och är glasögon- och linsfri sedan dess.

• asap

Drutten - Håller med: sova borta är stort! Imponerande att han inte blev förtvivlad ensam vaken mitt i natten hos någon han inte känner så bra.

Milla - Har G längtat efter lös tand? Barnens ena kusin som är 06a har väntat så länge, så länge, men det vill sig inte riktigt. Och han har jättejobbigt när storebror, kompisar och jämnåriga kusiner tappar tand efter tand.
    Går det bra för L att sova utan nappen nu, eller saknar han den fortfarande?

• asap

Kaz och ghp - Har era barn märkessköldar? Ida har sin på väggen ovanför sängen. Det är tre märken där nu, men målet är förstås skölden full!

• asap

Piggley - Ida har tagit de märken som går ut på att hoppa i, doppa huvudet och flyta i olika varianter. När det gäller simma så kan hon ryggsim, men har svårt att få till armar o ben samtidigt till bröstsimmet.

Ghp - Jag minns snöstjärnor med olika färger i mitten som jag fick när jag var liten och åkte längd. Det var friluftsfrämjandets märken, tror jag. Är det de som finns kvar? Eller pratar vi utförsåkning nu?

• asap

Billa - Jag är ett vattendjur (syns ju på min bild! ) och tog alla möjliga märken som liten. Däremot ville jag aldrig köpa det fysiska märket, för då var man tvungen att gå fram och ta den über-stränga badvakten i hand samtidigt som klassen applåderade. Det vågade jag aldrig göra, så någon märkessköld hade jag inte.
    Håller med om att baby-/småbarnssimmet i varmbassäng är trevligare än simskolan för de äldre. Jag fattar inte att det måste vara så kallt i vanliga bassängen! Det kan inte vara lätt att simma avslappnat när man hackar tänder och har axlarna uppdragna till öronen...
    Valla - Det finns färdiga strips, som tejpremsor, som man bara fäster under skidorna. Har jag hört. Jag fick skidor i födelsedagspresent i mars, men var så less på vinter då att de åkte rätt in i förrådet. Men nästa säsong ska jag testa dem!

• asap

Milla - Det låter som snygga glasögon!

Ghp - Härligt med sommarsysslor för stora och små! Även här är en mamma som kommer somna ovaggad. Klockan ringde 5.15 imorse och sedan trängdes jag och barnen med hundratals andra resenärer på färjan hem. Ida skulle på kalas så därför måste vi hem så tidigt från Åland.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*