30+ som fick första barnet 2006 *4*
GHP: Näe, det där spelet har jag fortfarande inte lärt mig
Inte så lätt faktiskt!
En annan tanke jag har 'r det där med att känna sig kränkt. Min mamma jobbar ju i skolan och säger att barn (och föräldrar) idag är mycket mer lättkränkta än på vår tid. Dessutom tror de att de är onåbara, en kille sa "jävla bög" till en annan (mellanstadie) och blev uppriktigt FÖRVÅNAD när han fick en smäll. Att ta åt sig lagom och att fatta att om man är dum får man förmodligen samma tillbaka känns ju självklart, men hur lär man barnen det?
. När jag berättade om mina känslor inför utvecklingssamtalen så sa min mamma att om hon inte varit lågstadielärare så hade hon varit jättebekymrad mina första två år i skolan, jag gjorde aldrig som läraren sa
och läraren tyckte tydligen inte om mig alls. Däremot så lärde jag ju mig allt jag skulle, iofs kunde jag väl det mesta innan jag började för min storasyster körde hårt hemma :-9. Jag tror jag hade tråkigt helt enkelt, även om jag började ett år för tidigt. Min mamma visste ju att jag kunde allt jag behövde och kunde känna sig lugn med det inför framtiden. Sen flyttade vi och allt blev annorlunda...