30+ som fick första barnet 2006 *4*
Jamen jag skriver under på disträ och förvirrad. Sist av alla med allt jämt :)
Mitt mellanlannamn är upprepning/tjat. Ibland tryter tålamodet när samma 'ritualer' utspelar sig varje morgon.
Jamen jag skriver under på disträ och förvirrad. Sist av alla med allt jämt :)
Mitt mellanlannamn är upprepning/tjat. Ibland tryter tålamodet när samma 'ritualer' utspelar sig varje morgon.
Grattis fina Milla! Trist med steptokocker så där på födelsedagen. Här är vi alla 4 förkylda, mest jag och lilla T, mitt i hemtentan och allt :-/
Hoppas att du haft en fin dag under rådande omständigheter i alla fall
Assar - i V:s klass får dom en läxa i veckan. De har en speciell skrivbok till läxorna, jättefina. På ena sidan i uppslaget är det en vit sida och på andra är det linjerat, stora rader. Sen har fröknarna varje vecka klistrat in en text över på den vita tex rita en bild på dig själv. På andra sidan har dom en skrivuppgift. Jag gissar att dom barn som kan skriva skriver och åt dom barn som inte kan skriver föräldrarna. Skitbra upplever jag det. Då kan barnen vara där dom är och utmanas på sin nivå. På ons lämnas läxorna in och på to redovisas dom i klassen och fred kommer dom hem med nya. Ikväll skulle hon rita familjen på ena sidan och i skrivläxa skulle hon svara på vad som var bäst med familjen. det bästa med min familj är att vara med dom , skrev hon. Kan säga att det vattnades lite i ögonen då på den blödiga mamman
Hoppas det blir lite mer utmanande för din tös snart och mest hoppas jag på ett bra samtal med pedagogerna.
Milla- jag tycker du är klok och rationell och motiverar ditt varför och har gjort det på en läkares inrådan. Tror du efter omständigheter gjort ett alldeles ypperligt beslut.
Min bror gjorde ett liknande alldeles precis. Han har tydligen gått med mykoplasma hela sommaren och när han nu tillslut sökte hjälp hade det nästan läkts ut och om det inte blev omtag på det så tyckte läkaren att han kunde skippa medicin och låta kroppen göra resten själv också, utan antibiotika.
Tack för tentapåhejningar :)
Asap jag känner inte igen något av de sätten. Även Ts nya dagis hade någon pedagogik med ett fint namn , men det gick ut på att interagera med barnen och uppmuntra dom. Lät inte som rocketsience mer som ett fint namn på något alla vuxna runt barn gör naturligt, vilket dom också påpeka. Nåja, va bra att nu kunde lösa det i alla fall och att pedagogerna i alla fall var lyhörda och flexibla till en lösning.
Malinkat - åh, min kära vän, som ni har det, vilka svåra beslut det blivit för er. Förstår att orken prioriteras till viktigast först. Säg till om jag kan göra något för dig? Skrivas lite? Ibland kommer man ju underfund med saker när man skriftligen sättet ord på det?
Vad fin du är och ni är! , som stöter och nöter, funderar och samtalat om era beslut, jag hoppas en lösning finns runt hörnet.
Massor av kramar till dig, så dom räcker minns till lunch imorgon
Någon i tråden med goda kunskaper om ticks hos barn ?
Inboxar dig om det är okej? :)
Tack Vi 4, har redan skrivit till dig också
Grattis Gabriel!
Hej på er! Som vanligt är det alltid något och livet är ett kaos också det som vanligt ."Något" rör sig nu mycket runt Tyra och hennes hälsa. Ber om ursäkt att jag inte är mer detaljerad men vill inte dra det riktigt på ett offentligt forum, ni vet ju att mitt förtroende för er här i tråden är så hög den kan bli .
Samtidigt är vi på gång att skriva huskontrakt på ett 'projekt'. I skolan skriver vi c-uppsats och det måste jag tackla med att ha T hemma samtidigt (på halvtid)och handledaren kan inte ens svara på om forskningsfrågan är på rätt väg. Jo vi har en parallellkurs samtidigt som ska tentas av.
I tre veckor har vi haft våra föräldrar hemma som stöd och avlastning.
Vi har funnit vår balans igen och manövrerar oss genom kaoset. Vi har helgen på oss att normalisera och hämta kraft för att till veckan bara vara vi igen.
Är det detta som kallas livspusslet?
Får erkänna att jag inte hade haft något emot ett facit på livet just nu, en liten hint om hur jag tar rätt beslut i alla avseenden.
Det är mycket nu. Min minimala närvaro kan nog fortsätta ett tag till framöver men jag är ofta inne och kikar till er
PW - jo vi tog tjuren vid hornen och gick till programmansv. Som inte var där och hamnade hos studierektor. Vi fick faktiskt lite hjälp av henne för denna gång och hoppas på att gå framåt nu och ja, vi är två som skriver.
Jag tror inte vi ( jag och min medförfattare) talar samma språk som denna människa. Vi har haft två handledningar och vet fortfarande inte vad han tycker om något vi skrivit och vi har grundstenarna. Syfte, frågeställningar, metod, problembakgrund, tidigare forskning och teoretisk grund. Istället för att få kritik så vi kan förbättra oss, om något är fel, började vi helt tvivla på oss själva?! Mycket märkligt. Jag har inte så mycket tid att tvivla på mig själv just nu, inser att det föds mycket handlingskraft i livet för mig när jag är pressad
En lärdom att dra ur detta, istället för att tolka, gissa, fundera, hitta ursäkter åt och förstå andra vände jag mig till handlingskraft och fick en snabbare lösning och lite hjälp !!
Vi mailade i em att vi lagt till en del och fick svar att han skulle fundera över helgen. Haha, vi vet alltså inte än om det håller.
Nåja, nu är det helg. Ska njuta av att vi är vår egen lilla enhet och lediga i två dagar!
Kram och tack och förresten , jag ska tänka ut någon bra föreläsare som vi kan ha som backup i bakhuvudet, bra ide. För vi ska bli klara i tid och ett superjobb vill jag ha gjort