30+ som fick första barnet 2006 *4*
Malin: Vad tänker ni er om tio år? Eller om fem?
Malin: Vad tänker ni er om tio år? Eller om fem?
Oj Kanin, håller med de andra, vilken dramatik! Hoppas det lugnat sig runt Adrian nu. Fint namn, jag känner bara en Adrian och han är en underbart mysig liten kille, eller nu är han ju stor och snart tonåring såklart...
Drutten: Det finns en på Chalmersgatan, nedåt från Vasagatan. Eller iaf fanns det en där sist jag var gravid... Jag var på bröllop strax innan H kom (10 dagar) i en klänning från Mamalicious. Köpte den på Vero Moda när det fanns i Nordstan. Inte så dyr heller 3-400 kr tror jag.
Milla: kan du inte börja med att erbjuda blöja att bajsa i när han är nödig? En bekants son bajsade i blöja flera månader efter att han klarade kissandet 100%på toa... Jag tänker att det viktiga är att han känner när han behöver, inte att bajsandet nödvändigtvis sker på toa till en början (även om det såklart är trevligast...
Grattis Drutten!
Kram Mandra!
Härlig kommentar Vi4!
Å vad spännande att sova över hos kompis!
Vi4: Jag tänker att det känns sunt att läppstift inte är ett normaltillstånd...
Gaaah, H har kissat på sig varje dag sedan hon fick gipset i lördags (spricka i armen). Idag kissade hon på golvet när vi skulle gå och borsta tänderna! När går det över?
M73: Säkert för mycket att tänka på, men kvällen avslutades med att hon satte sig på huk i vardagsrummet, precis brevid mig och kissade när jag sagt att vi skulle gå och borsta tänderna. DÅ brast det för mamman . Det är ju en helt annan sak om hon leker och tänker att "Jag klarar mig en stund till"... Jag har sista dagarna tvingat henne att kissa då och då, men är liksom inte inne i det tänket så jag glömmer ju säga till henne i förväg . Jaja, det går väl över hoppas jag...
M73: Jag förstår att logistiken blir lurig, går de andra samma tider eller blir det som för asap att det blir två lämningar och två hämtningar varje dag?
GHP: Härligt att hon är laddad, hoppas samtalen i början av sommaren ger resultat i kompisfrågan nu!
Vi var hos en gammal kompis till mig och lekte igår, H och hennes flicka kommer gå på grannavdelningar from nästa vecka. Den andra flickan har gåt på en konstig avdelning där det blivit lite tokigt i kompisgängen, de har varit tre tjejer i samma ålder hela vägen sedan de var ett år. Grejen är att alla andra har hela tiden varit äldra så det har blivit lite konstigt alltihop. "Småflickorna" hit och "småflickorna" dit, inga krav på dem för de är minst och ingen pedagog har tagit tag i när de fryser ut varandra (de är ju tre så de har turats om att frysa ut varandra). Nu blir det 40 st i samma årskull på två avdelningar så nu hoppas vi att konstellationerna ändras. H och de flickan leker iaf kanonbra ihop och båda är viljestarka så jag tycker det är kanon att H får lite motstånd