Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Agnes har tid till skolsköterskan i mitten sv mars. Man fick fylla i en blankett innan med sjukdomar mm. Jag ska följa med henne.

• Gladhannapanna

Mandra: i ert läge kan det ju bara bli bättre! Förstår att det jobbiga är att leva i lådor med provisoriska lösningar.

• Gladhannapanna

Vi hade också extrabarn igår och till och med Julia fick vara med när de byggde tågbana så jag kunde laga middag i lugn och ro!

• Gladhannapanna
    kaz skrev 2013-02-26 09:48:14 följande:
    Jag är stenhård med att alla får vara med men det är enklare för oss då de alla gått i samma dagisgrupp.

Utv.samtal på dagis idag. Allt verkar bra med Sara utom att hon börjat äta dåligt på dagis också. Det är väl en fas!!!
    Om Agnes har en kompis hemma så måste Julia få vara med om de inte är i Agnes rum, där bestämmer Agnes vem som får vara med. Ibland kan man behöva leka själv med en kompis tycker jag och då får J acceptera att hon inte får vara med. Det går faktiskt bättre och bättre, hon gnäller inte så mkt längre utan gillar läget. 
  • Gladhannapanna

Agnes bästa kompis vill inte ha med Julia, Julia blir alltid så arg om hon inte får som hon vill så ibland kan jag förstå. Senast idag sa jag ifrån att Agnes får bestämma, och då fick inte Julia vara med.

• Gladhannapanna

Idag var jag med Agnes hos skolsköterskan. Hon kollade längd, vikt, hörsel och brukar kolla synen men eftersom A går hos ortoptist skippade hon det. Sedan frågade hon om kompisar, mat, motion och sömn. A är 113 cm och väger 21 kg. Hon ligger strax under -1 på längden och strax under medel på vikten. Följer sin längdkurva och viktkurvan är på väg neråt till -1. Helt proportionerlig helt enkelt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*