Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten: hoppas att ni snart är pigga igen!
    Skönt med städningen!
    Ang läsning så har vi pratat bokstäver i flera år, vilken bokstav börjar mormors namn på etc. Men själva läsandet kom igång när hon började skolan i höstas, deras fröken peppar dem som visar intresse så de får läsläxa så snart de visar att de vill lära sig.
    Julia kan inte bokstäverna men låtsas att hon kan läsa, pekar på bokstäverna och säger att det står ngt helt annat än det gör.

• Gladhannapanna

Det där med barn och vuxentv, har fått passa på svärfar flera gånger...

Agnes hade aldrig stödhjul, hon hade en balanscykel och sedan vanlig cykel med en pinne som vi sprang och höll i. Julia har inte provat vanlig cykel än, det blir till våren, ska ha pinnen till henne med. Balanscykeln gick som en dans i somras och höstas.

Agnes fick en ny cykel när hon fyllde år, den är lite för stor så hon ramlar när hon ska stanna och hon kan inte komma igång själv. Vi hoppas att hon växt lite tills det är dags att ta fram cykel igen!

Våra barn har förresten exakt lika stora fötter! Så himla onödigt! Ingen möjlighet att ärva alls alltså! Nu har vi två par slalompjäxor och två par skridskor i samma storlek...

• Gladhannapanna

Asap: jag menar samma sak med balanscykel och springcykel.

När det gäller magsjuka så är ju äldre barn bättre på att "sköta en magsjuka", de kräks inte lika ofta rakt ut osv. Sedan tror jag att det stämmer att man inte ska missa mer undervisning än nödvändigt!

• Gladhannapanna

Härligt med en resa Kaz! Är inte alls avundsjuk....

Vi har tre sovrum där uppe, ett pyttelitet, ett lagom och ett stort. Har ett sovrum här nere, det är inte så stort utan är mest ett leksaksförvaringsrum, men tanken är att det ska bli barnrum så småningom. Alternativt ett riktigt tv-rum. Idag finns en tv med inbyggd dvd där och en 120 cm bred säng förutom alla leksaker.  

• Gladhannapanna

M73: vi läser fortfarande godnattsaga varje kväll, det är så mysigt!
    Men hon får läsa en stund för oss nästan varje dag, hon gillar det verkligen!

• Gladhannapanna

MAndra: Slit inte ut dig bara! Tänk vad skönt när lägenheten är tömd och alla saker är på ett ställe, då blir det bara bättre och bättre!!!

Siggan:

PW: vi gillar Max-böckerna, det är ju småbarnsgrammatik i dem. Men nu när barnen är äldre läser vi dem inte längre utan andra, mer avancerade böcker. Ska kolla upp Iggy de kan nog passa mina tjejer!

båda pratar föresten massor om att få börja på ridskola sedan vi var hos er!  

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2013-01-14 08:21:36 följande:
    GHP: H har börjat titta på Horseland på Barnkanalen kl 17 varje dag. Hon är helt fascinerad!
    Agnes också!
  • Gladhannapanna

Milla: Agnes säger ofta att hon ska flytta hemifrån så att vi får som vi vill! Hon säger också ofta att vi älskar Julia mest av ena eller andra anledningen. Jag tror att det är en faaaaas, och att enda sättet är att visa så mkt kärlek det bara går!

Ego: har lämnat Agnes hemma hos en kompis, hon ska sova där är det tänkt! Jag är urfånig och är orolig för att hon ska bli ledsen mm. Kompisens föräldrar är toppen och har lovat att skicka sms när hon somnat.

• Gladhannapanna

Mandra: självklart kommer de att lösa det och ringa oss mitt i natten om det behövs, nu har vi inget hört så vi tror att hon somnat.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*