Kaz - Vecka 26 redan, oj så fort det går!
Jag hade glömt det där med att vara så törstig, men det stämmer ju att det var så det var.
Drutten - Jag tycker att Elsa nyss kom, och hon är 1½ nu!
Jobbigt med maten. Hoppas det vänder och han börjar gapa igen snart. Jag har ingen input att komma med, barnen i det här huset har snarare ätit för mycket och spränger alla viktkurvor. Elsa väger 16kg, tex. Men det är nog ingen fara, de äldre barnen är absolut inte runda längre så hon kommer nog också smalna av om något år eller två.
Vad gäller magsjukan så blev jag förvånad när vi fick hem lite riktlinjer från skolan när Ida började i höstas. Där stod det uttryckligen att man inte behövde vara hemma om syskon var magsjuka, men på dagis ska ju syskon hållas hemma. Kanske för att man inte ska missa undervisning annat än då man själv är sjuk?
Balanscykel, menar ni springcykel då? Vi har haft en sådan som Ida har bemästrat, men det var ändå inte bara att börja med vanlig cykel sedan. Men, men, som sagt, håller tummarna att hon vågar mer i vår och då kommer trampa på som aldrig förr.
Nu har Ida och Gustav delat sovrum i två nätter, det är ett fnissande och tisslande om kvällarna, men de håller sig lugna och ropar inte på oss föräldrar iaf, som de alltid gjorde förut flera gånger varje kväll.
Elsa fick eget rum igår, och hade lite svårt att somna igår kväll. Men sedan sov hon gott hela natten.