30+ som fick första barnet 2006 *4*
Kaz - Skönt att ul såg bra ut! Hur är det med foglossningen?
Kaz - Skönt att ul såg bra ut! Hur är det med foglossningen?
Igår var det simskoleavslutning för Ida. Jag jobbade till sent och missade det hela, men det var en jättestolt tjej som kom och visade sitt "Baddaren"-märke för mig i morse.
Ja, grattis såklart, malin! Är det lägenheten i Sverige vi pratar om nu, bara så jag är helt med på noterna?
Kaz - det måste vara någon utan jobb som kommit på den idén?
Själv ansvarar jag för insamling och presentköp till fröknarna på fsk, som representant för föräldrarådet. Jag hade helst sluppit, men känner att det är min tur. Har inte alls varit engagerad hittills och är ju ändå inne på barn nr2 där, med 3an i kö. Gör jag det nu kanske jag slipper i fortsättningen.
Gustav önskar sig bara lego, men vi har så sjukt mycket lego redan så jag hoppas det inte blir så mycket mer. Men jag tror jag ska köpa en bok som jag sett, med en massa legoidéer och ritningar i.
Till Ida blir det nya inneskor till skolan, annars vet jag inte. Vi har givit bort de bästa tipsen till far- och morföräldrar, som fixar längdskidpaket och termobyxor mm.
Jag har inte kommit igång med inköpen än, men ska göra en raid på stan imorgon, wish me luck!
Även här känns det igen, hos båda storbarnen, det här med "ska bara" och att det kan ta 100 år att komma i ordning när man ska iväg, och att de bara inte hör när man pratar med dem. De är inte alltid disträ eller långsamma, men det händer rätt ofta. Jag tänker också att det är något som hör till åldern, att en förälder tjatar på att det är dags att gå spelar ingen roll när man har tänkt göra något annat först, men förhoppningsvis inser de med tiden att man får lägga undan den där andra saken och fortsätta med det en annan gång, snarare än att vara tvungen att få det färdigt innan man kan gå.
Piggley - Det där väljer jag att inte lyssna på.
Vit chokladtryffel med limesmak såg jag något om nyss, tyckte jag.
Gustav hängde typ 8 saker på samma gren i granen, jag omfördelade faktiskt lite där. Men sluresultatet är jättebra!
God fortsättning!
Vi firade lugnt med makens föräldrar, ena syster och en moster. Vi var några som höll oss vakna till midnatt, så jag hann med en skål innan jag gick och lade mig. Det är inte som i fornstora dagar!
Seren - era stackare! Har ni varit sjuka hela veckan, eller prickade ni aftnarna så precis?
Vi är hemma igen nu efter fem dagar hos svärisarna. Borta bra, men hemma bäst.