kaz - Nej, precis, det går ju alldeles för fort som det är, så det finns då ingen önskan att barnen ska bli stora ännu snabbare! Mascaran får vänta.
Milla - Hur är det idag? Jobbigt när sjukdomarna bara vandrar runt sådär.
Hannapanna - Beteendet känns igen! Jag vet inte om jag törs skriva under på Piggleys "puts väck" efter kalaset, men förhoppningsvis lugnar det sig iaf. Här ser vi en hel del av liknande beteende, och det är inget kalas inom nära framtid...
Mandra - Skönt att du kommit igång så bra med tentan! Nu är det bara resten kvar.
Att sminkandet skulle vara lite kulturellt betingat kan jag nog hålla med om, på samma sätt som hål i öronen på bebisar/småbarn.
Vi tampas en del med Ida just nu, hon har lagt sig till med ett hemskt jobbigt sätt. Tex så kan hon komma och sätta sig vid matbordet (efter att vi sagt till 14 gånger, och vi andra redan är på plats med mat på tallrikarna) och istället för att säga vad hon vill ha och be om det så klampar hon iväg igen med ett "Får man ingen mat!!? Okej, jag går väl då! Jag kommer svälta ihjäl, men det är väl lika bra att jag dör!?" osv. Vi har förklarat till leda att allt hon behöver göra är att prata vänligt med oss och be snällt, så ordnar sig allt, men det är precis som om hon vill bli arg. Hon ber inte om hjälp med någonting, utan blir bara arg och skriker "man får ju ingen hjälp att klä på sig!" eller vad det nu är som krånglar.
Suck. Hoppas det går över snart.