• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz - Ida är likadan. Hon leker med kompisar i skolan iofs, men hon vill nästan aldrig leka med någon på fritiden. Hon är nöjd ensam, eller med G. Eller när någon kompis vill leka, men hon tar aldrig initiativ till det själv. I somras lekte hon varje dag med en dagiskompis som bor nära, men den tjejen är 07a och går alltså fortfarande på dagis, så nu tycks de nästan ha glömt varandra. Jag oroar mig lite för det, själv träffade jag min bästis när vi var tre och de flyttade in i ett hus på min gata. Sedan hängde vi ihop i alla år, gick i samma klass tills vi började olika linjer på gymnasiet. Jag skulle vilja att Ida hade någon riktigt bra kompis, men å andra sidan verkar det inte alls bekymra henne, hon är nöjd med tillvaron. Svårt det där.

Siggan - Nej, det har jag aldrig hört talas om här, men det låter som en bra idé!

• asap

Milla - Grattis G! Hoppas ni får en fin dag och att han inte är alltför trött idag.

• asap

Drutten - Oj, sena kvällar för er, låter kämpigt! Hoppas det vänder och lille O blir lite trött på kvällen snart.

Skönt att vi är flera som har barn som inte är så på när det gäller att träffa kompisar. Det kanske kommer, eller så går det bra ändå.

• asap

Kaz - Så skönt att allt ser bra ut med bebisen!

malin - Du kan komma hit med högtryckstvätten sedan, det behövs en omgång här också!
    Skönt att få komma iväg några dagar, hoppas ni får det fantastiskt! Och att barnen och vännen har det bra hemma.

Idag är det disco i matsalen på Idas skola. Det är avslutningen på en hel temavecka, de har jobbat i tvärgrupper hela skolan. Temat är "vår värld", med anledning av fn-dagen. De har vikt japansk papperskonst, sett på film hur häxan surtant gjort ett eget land, ritat flaggor, bakat, mm. Grand finale idag alltså.

• asap

Drutten - Åh, jösses vilket dop! Skönt att huvudpersonen var nöjd iaf.

• asap

Kaz - Ida var nöjd med sitt disco. När jag frågade vad de gjort sade hon "dansat, druckit saft och ätit kakor." Utklädda var de också.

• asap

Mandra - Hoppas det inte är allvarligt med T? Du får gärna skriva i samlingstråden om du vill. Skönt att ni har hjälp av era föräldrar, men såklart också skönt när det blir lite mer som vanligt igen efter några veckor med folk i huset.

Ja, den här hösten känner jag för första gången av det där pusslet alla talar om. Vi har "avstämningsmöte" varje söndag där vi går igenom veckans schema. Jobba sent, träna, matsäck, skjutsa till dansträning, köpa kalaspresent osv. Allt måste styras upp i förväg så att vi vet vem som gör vad, annars faller det.

• asap

Ja, med veckoavstämning, familjeplaneringskalender på väggen i köket och genomgång av dagens tider och händelser varje morgon lyckas vi faktiskt oftast få ihop allting utan missöden.

Kaz - ja, tyvärr. Det var ffa där jag kände av min foglossning.

• asap

Sitter i repan på badhuset medan Ida har simskola. Det är intensivvarianten, må-tors i tre veckor. Man får inte vara med inne vid bassängen, så jag tjuvkollar lite genom fönstret. De övar bentagen just nu ser det ut som.

Kaz - Vi börjar nog också tröttna på filmerna, men det som fortfarande rullar efter flera års tittande är gamla hederliga Piff och Puff och Kalle Anka.

• asap

Milla - Usch, vad tungt ni har det med sjukorna (telefonen ville skriva skinkorna ). Håller tummarna för bättring!

Mandra - Vad kämpigt du har det!

Hannapanna - Ida kör overall, men är nog rätt ensam om det. Så länge hon är nöjd med det är jag också nöjd. Det är onekligen smidigt att bara klä på ett plagg!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*