30+ som fick första barnet 2006 *4*
Pyttis > Stackars lilla vän. Läste hur sjuk hon är. Jag hoppas verkligen att det vänder nu.
Pyttis > Stackars lilla vän. Läste hur sjuk hon är. Jag hoppas verkligen att det vänder nu.
Jaha, då kan vi sälla oss till feberskarorna. Tyra har 39,2 med alvedon men jag spar Iprenen till innan läggdags så hon sover bra. Hostan är värre såklart. Fick i henne sån där glocken juice, två glas Den är klockren på våra barn. Båda älskar den.
Jag håller tummarna för att Vilya inte ska bli smittad.
Pyttis > Jag förstår att det är segt och för dig med Milla. Krya på er till barnen!
Krya på er till alla stora och små sjuklingar.
jag vill också på bokrean!!
Minimalla > Åh så stor! 4år. Grattis Stella!
Du, det finns folk som skickar sina sjuka barn till dagis med alvedon så febern inte ska märkas. Själv tog jag Tyra till dagis i morse trots att jag sagt till sambon , tror du Tyra håller på att bli sjuk? hon är så gnällig. Två timmar efter att hon kom hem så blommade febern upp
Du visste ju inte. Tänk vilken härlig födelsedag hon fick istället!
Är hamburgare en favorit?
AssarP > Jag tycker den är ganska okej, fast jag dricker den inte ändå. Men när barnen är sjuka så bruka rjag ta hem den för dom dricker så bra.
Milla > Kram till er, hoppas dom vaknar pigga och krya!
Vi 4 > Jag tänkte som malinkatarina.
Har ni testat att lägga honom i ett annat rum med en babywatch om ni är oroliga att ni inte ska höra?
Har du testat att hålla honom lite mer aktiv än normalt? Jag menar inte att du ska dra land och rike runt. Bara få honom att krypa runt mer. Jaga bollar mer, röra er från rum till rum. Läs en ny bok i varje rum. Lagom mycket intryck så han inte vaknar för det men mer fysisk aktivitet så han blir mer trött i kroppen?
Leka och slamra vid kranen i köket. Fylla skålar och hälla mellan och dricka och grejja. De blir så koncentrerade att det är uttröttande både mentalt och fysiskt.
Vi 4 > Nu har jag tänkt lite till
Vad händer när han vaknar? Skriker han rakt av direkt? ligger han och skruvar på sig och gruffar?
Varför tror du att han vaknar så ofta? hungrig? ont? övertrött?
Har ni vyssanlull fötter på sängen? Går det att vagga och vyssa om honom när han vaknar med hjälp av sånna?
För att bryta mönster så brukar det ju hjälpa med radikala förändringar och tydlighet.
Hur vill du att nätterna ska vara? Formulera nåt tydligt hur du vill de ska vara. För då kanske det blir 'lättare' att rikta sig rätt om du fårstår hur jag tänker?
För när du vet hur du vill att de ser ut så kanske det blir lättare att välja väg.
Jag tänker att du behöver avlastning och att du inte längre kan ta/ska ta alla nätter tills ni fått ordning på dom, hur känns en sån tanke? Ni behöver lösa det på något sätt. Kan han ta 2 nätter i veckan i alla fall?
Jag är övertygad om att nätterna kan bli bättre, vill inge lite hopp, det gäller bara att hitta rätt väg.
Vi 4 > Oj, nu läste jag och såg en sak.
Kan du försöka trolla bort meningen 'Ni behöver lösa det på något sätt' på slutet där. Jag formulerade om mig och den vart kvar som en restmening. Skulle itne stå kvar ens.
Pyttis > Urk och fy bubblan! Satte nästan i halsen när jag läste. Kan tänka mig att du har ett eller tre adrenalinpåslag som behöver rensas ur kroppen nu. *krama om pyttis* och du, hälsa Julia att inte skrämmas sådär igen
Vad skönt att ni är hemma igen och har läget under kontroll. Stackars stackars liten.
malinkatarina > Woow, vad häligt! Vad fint du beskrev och vilken vinst det är för alla när man lyckas 'ha huvet med sig'
Tänk så du bröt mönstret med att ändra ditt tillstånd och tillvägagångsätt med lugn och tålamod. Tjohoo!