Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Men fy vad en massa sjuklingar! En STOR varm kram till alla tappra barn och lika tappra föräldrar..... hoppas alla blir bättre på stört! Elvira fick också öroninflammation förra veckan, efter Alfred, men nu verkar det som att vi alla har det rätt ok.

Med städhjälp av de små - vi har infört att efter middagen och innan TVn är tillåten, så ska A ha sin pyjamas på sig och plocka leksaker. Inte allt, vi hjälps åt, men han kan tex få legot och klossarna i uppgift.
    Nu sitter det en fröken här som inte alls vill att mamma ska sitta här, så... hej för nu!
  • malinkat

Så nu sover lillsnäckan!

Juni, ja vi började med det eftersom han började stöka så mycket både med pyjamasen och plockningen. Så har vi försökt undvika det där tråkiga som jag tycker jag säger 700 ggr om dagen: Om du inte... så... etc, utan säger helt enkelt att innan vi tittar på film så ska pyjamasen på och leksaker plockas. Kommer han inte till skott ändå förklarar vi att ju längre han väntar, dessto mindre TV-tid blir det. Men det brukar inte behövas nu, han har insett konsekvensen
    HUA vad med snö och kyla ni har tjejer!! Vi ska ju hem till Stockholm på söndag (om Lufthansastrejken inte förlängs....) så jag hoppas ni kan höja temperaturen en aning åt oss? Vi kommer ju frysa häcken av oss
  • malinkat

Förresten, igår på tåget när jag och A hade lämnat av kusin Elin, så var jag glad att alla runtom var tyskar och inte förstod svenska  Det satt en mörkhyad man lite längre bort - väldigt mörk - och Alfred utbrister (och pekar försiktigt..) Men MAMMA, vad har han GJORT???!? Han är ju jättemörk!!??  Lustigt bara, för det är ju inte första gången han ser någon som är mörk, hade också kompisar på förra dagiset som visserligen inte var afrikaner, men mörkare än oss. Men det är som att det inte gått upp för honom förrän nu

• malinkat

Jag skriver det här med - har äntligen lagt upp i alla fall några bilder på kidsen! I en salig röra, men det får ni stå ut med

• malinkat

Tack sötaste Mandra

Och hejja Kaz - svårt att shoppa till sig själv när man har barn
  • malinkat

Vi4, krya på dig!!! Hua, låter inget kul. En KRAM till dig!

Milla, skönt att bli tagen på allvar, avskyr att behöva förklara mig blå i ansiktet.......!
    Kaz, du överreagerar verkligen inte! Man har ju inte en chans att veta själv om det var en olyckshändelse, om det varit något bråk eller vad som hänt. Och som sagt, det minsta man kan begära är ju att de iaf erkänner att de inget sett... och det är ju svårt ibland att fråga de små... - Alfred sa igår att han blivit slagen av XX och att han då slagit tillbaka. Varför förtäljde inte historien, och pojkarna lekte när jag hämtade.... Normalt sett säger personalen till - och kanske var det inget alls? Svårt att veta ibland i denna ålder tycker jag, vad som ligger bakom. Men, en fläskläpp är svårt att vifta bort!
  • malinkat

Frkn Kanin, bort med alla motgångar! Som Mini säger, man vet inte vad man ska skriva, känns så fruktansvärt orättvist när det tunga och svåra lägger sig i lager på lager hos en och samma familj. Men en sak angående skulden - en kompis till mig fick ett brev från Försäkringskassan där det stod att de skulle betala tillbaka drygt 100 000 kr för föräldrarpengar som var fel utbetalda (de var i utlandet) fram till två år tillbaka i tiden. De skulle betala inom 2 veckor!!!!  De bestred det orimliga i att behöva betala tillbaka så snart - och fick rätt. Kolla hur det ligger till (om ni inte redan gjort det) - KAN de kräva pengar 10 år senare? Och kräva att de betalas in bums? Usch, känner med er, det är riktigt mycket pengar!!!!!

Adele fick ialla fall ett fint firande, skönt att familj och vänner ville sluta upp!.
  • malinkat

Mini, grattis till stora tjejen!! Ja, snart börjar de skolan..... brr..... Det går för fort!!!! Hoppas S kryar på sig nu också.

Milla, hoppas kvällen och natten blir lugn, och morgondagen FRISK!
    Assar, kan du inte skicka hit lite solsken?
    Mandra, hur är det med kidsen? Tycker att vi alla röstar för att alla sjukdomar försvinner från alla hem... det räcker nu ! Skönt att juicen funkar för dem - själv har jag aldrig testat
    Idag har Alfred varit på museum med dagis. De äe bra på att göra utflykter , och de åker buss och tåg och är enligt utsago jätteduktiga. Och han tycker det är jättekul!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*