• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Malin - Gott! Du får väl annonsera när du har möjlighet så kanske vi kan pricka in ngt.

Kanin - förstår att det är nervöst när det strular. Bara lite drygt 2 v. kvar, wow!!

Milla - Hoppas helgen är sömnrik och fin.

• asap

Jag är löjligt (eller fån-igt, kanske? ) förtjust i min iPhone jag med, har lite svårt för "de andra" jag stöter på. Tur att min jobbmobil inte är smart iaf.

malin - Hoppas intervjun blir bra!

Hur blev det så här? Barnen behövde nya lunchlådor då de gamla med Rorri resp. Blixten på inte håller samman längre. Jag var på vippen att beställa en med Puh och en med Barba så skulle de få välja när lådorna kommit, men så fick barnen nys om att jag satt vid datorn och kom och kollade. De var väldigt tydliga med vilka lådor de ville ha. Gustav valde en med spiderman och Ida en med prinsessor på. Suck.

Ida har uttryckt en önskan om "balettskola", så nu har jag anmält henne till Funky Kidz till hösten, hoppas hon gillar det! Någon som testat det?

• asap

M73 - Kul att H gillade FK, men såklart hänger det massvis på vem ledaren är. Jag är jättenöjd med ledarna på vår juniorjympa (Friskis o Svettis), med fel personer kan det ju bli pannkaka av alltihop.
    Jag läste vital isf vitval och förstod inte problemet. Känner igen känslan mot slutet, men snart får ni veta vem där är.

• asap

Ida har också alltid kjol eller klänning. Vi lämnar alltid utomhus på vår fsk, så det är inget bekymmer - utebyxor ovanpå bara, det har ju inte varit jeansväder än denna vår.
    Då är nog Gustav värre, för han vill ha kortbyxor jämt. Så han är den som smugglar med sig och byter om när de går in, eller så har han shorts under långbyxorna och bara skalar av sig ett lager när det lämpar sig. Han rotade själv fram shortsen på vinden, jag slapp inte undan med att säga att det är sommarkläder och vi tar fram dem från vinden när det blir sommar.

Kanin - Hoppas lillebror väntar så att du får vila lite innan! Jag hade också massor av känningar med min trea mot slutet när jag fortfarande jobbade, och trodde flera gånger att det skulle sätta igång. Men när jag jobbat klart och kunde ta det lite lugnt hemma så lugnade det ner sig i magen också, och jag fick många dagar hemma innan hon tittade ut. Kram!

Gustav har varit riktigt hostig i helgen så jag räknade med att han skulle bli hemma idag, men så överraskade han med att ha fullt ös hela dagen igår, cyklade och sprang som vanligt, och sedan har natten varit helt lugn! Han hostade som bara den just när han skulle somna, så han fick halvsitta och somna, och sedan har det varit tyst. Han cyklade till fsk på morgonen nu utan problem. Elsa är supersnorig hon också, kan hänga ihop med den nya tanden som tittade fram igår, eller så är det förkylning.

kaz - Ja, de känns stora nu! Ida har plötsligt börjat läsa och skriva "obehindrat" också, tidigare gick det bara med en del hjälp. Men nu hittar man små lappar där det står "paper ok pena" eller "prinsäsa" och sådant.

• asap

M73 - Vad bra att hon räknar så bra! Skönt ju att de inte ärver alla våra svagare sidor. Bokstäverna kommer nog de också snart.

Hanna - Åh, så härligt för A att hon vågade klättra! Man vet ju själv hur nöjd man är efteråt när man övervunnit ett motstånd man har mot att göra vissa saker.
    Verkligen smart med telefonnummer på lappen!

kaz - Kul med ett litet meddelande! Jag tror också på att vänta tills intresset kommer naturligt och då haka på så att det inte falnar igen.

Kanin - Oj då, hoppas allt är bra?

Vi4 - Ida har alltid varit jätteförsiktig, men hon har kommit igång med tiden. Hon är en sådan som vill behärska allt innan hon ger sig på det (inte så lätt alla gånger), och hon är aldrig den som klättrar högst eller längst eller farligast, men det är ju bara skönt att det är så tycker man som förälder. Det senaste är att vi har tagit av stödhjulen på cykeln helt nyligen, och hon har provat ett par gånger, men vill inte mer just nu. Vi tar det lugnt och väntar, hoppas hon blir sugen på att testa lite snart. Hon skulle helt säkert klara det, för hon sparkcyklar och springcyklar utan problem, men hon är så himla försiktig när hon provar vanliga cykeln att hon knappt har någon fart alls, och då blir det ju jättesvårt.

Skönt med utvecklingssamtalet. Det är ju jättestor skillnad på ett barn fött tidigt på året och ett som är fött sent när de är så små. Det jämnar ju ut sig mer och mer i takt med att de blir äldre.

Milla - Det blir inte alltid som man har tänkt sig.... Hoppas det smakade bra iaf!

Drutten - Vad kul! Universeum är ju toppenkul, lätt att fördriva en dag där.

Vi 4 skrev 2012-04-25 13:59:34 följande:
    assar det låter som att detär fullt upp hos er som vanligt jag tycker alltid det är så roligt att läsa det du skriver och lever mig in ihur det skulle vara i en trebarns familj. Fast trist med förkylningar förstås!
    Vad gullig du är som skriver så.
    Så sent som i morse satt maken och åt frukost och liksom kollade sig över axeln där Elsa kröp i full fart åt ena hållet, och så kom Ida bärandes på ett stort piratskepp och gick åt andra hållet, och så kom Gustav från ett tredje håll och babblade en lång harang om gud vet vad. Maken tittade på mig och sade "vi är så många i den här familjen plötsligt!" Det är ju känslan nu när Elsa har blivit så rörlig också, det är barn överallt!
    Och jag njuter av det så mycket, jag är så glad och tacksam åt min lilla skara. Hjärta

Har ni andra fått klart med skolstarten i höst? En jobbarkompis hade varit på möte i skolan där hennes son ska börja i höst, och träffat klassföreståndaren och fått klart för hur inskolningen ska gå till nu det som är kvar på vt. Men vi har inte fått veta något alls, tror inte placeringarna är klara än? Vi vet ingenting om vilken klass det blir, vilken lärare, tider eller någonting?
  • asap

gbg - Kul att det är så positivt med skolan nu, de behöver väl ibland bara få vänja sig vid tanken. Sedan är det såklart också mycket lättare att ta till sig när det blir mer konkret, när man vet vilken skola, vilka lärare och vad klasskompisarna heter osv. Spännande är det iaf!
    Jag minns Biancas kramper nu när du skriver om det, så tufft att Gabriel också ska behöva gå igenom det. Håller tummarna för att allt är bra!
    Hur är det med ditt eget hjärta förresten? Visst opererades du när G var helt liten, eller minns jag fel?

Vi4 - Spännande och nervöst med nytt försök. Håller alla tummar för att det går vägen den här gången!

• asap

Jag ska höra med fsk när jag hämtar barnen i em, om de vet något om skolan. Det är sagt att lärarna ska komma till fsk och hälsa på sina barn, att barnen ska få gå till skolan och prova på att äta lunch mm., men det är ju snart bara en månad de har på sig att göra det. Barnen i fsk-gruppen fördelas dessutom på tre skolor, så det är ju lite logistik kring det hela.

• asap

Kanin - Skönt att allt var bra och att du fick fint mottagande. Förlossningsläkaren såg jag på tv efter lillprinsessans födelse, han gav ett väldigt bra intryck!
    Synd på ögonfransfärgen, hoppas den vill försvinna snabbare än på tre månader.

• asap

Piggley - Sådär är det hos kusinerna, som bor i Millas trakter, också - Förberedande inför förskoleklass som i sin tur är förberedande inför skolan?

• asap

malin - Synd att han inte fick det.

Piggley - Klart de inte vill ta småttingarna till skolmatsalen, det är väl bra att öva femåringarna på det istället.
    Förstår att ni inte har samma problem med H, att farten är för låg när hon cyklar? Härligt hur olika alla barn är! Fast lika ändå på andra områden.

Drutten - Grattis!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*