• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tack men jag mår Inge bra alls, får se om jag orkar släpa mig till doktorn ngn dag framöver. Det bubblar i luftrören på mig. Äter Ipren och Alvedon än :(.

Vi4- jag bara tänkte en sak, om omega 3 och du kanske vet varför . På Apoteket sålde dom barn omega 3 och den innehåller 400 och i kombination med e-vitamin. Vad gör evitaminen för nytta? Är det bra att ta ihop ? Eller något de säljer för att man ska köpa olika?

• Mandra

Kaz- ja vaknar jag lika kass imorgon är det väl ingen ide att dra ut på eländet. Imorgon doktorn *lovar*. och kramen snor jag gärna åt mig.
    Kiropraktorn tror det är han som bidragit till sänkt immunförsvar med justeringarna i nacken och jag ger inte vika, jag ska ha ordning på den nu så jag var där idag igen och bad om en lätt knäck
    Verkligen gott att det verkar gått så smidigt ändå med nappslutandet.

Assar- Urk, jag som tyckte jag hade det illa, men med ett sånt mail på en måndag, näe va tråkigt. Jag håller tummarna för att ni är immuna mot allt! Skönt att du är kryare

• Mandra

Kaz- men Blä! Krya på dig

Assar - Tack, jag mår faktiskt bättre idag. Mao blev det inget läkarbesök. Inga fler tabletter och om tio min publiceras hemtentan. Jag har ju läst hälften av allt vi skulle läst men hur svårt kan det bli? Jag har ju tillgång till böckerna *ler tappert* jo, jag försöker övertyga mig själv. Om inte annat så får jag komplettera på hemuppgifter om man blir underkänd förutsatt att jag skickat in något som liknar ett svar :) . Liiiite nervös denna gång.

• Mandra

Assar > Sådär har jag också tänk förresten,. Jag har också handlat på båda sätt, ibland har de fått vara hemma för att slippa ännu en magsjuka och ibland har de fått gå trots att jag vet att de går sjukor (när jag var föräldraledig). Jag tror den viktigaste regeln är att man håller sjuka barn hemma ;) 

• Mandra

Nämde jag att Tyra skulle sluta med nappen idag? I alla fall så sa hon förra veckan att måndag va hennes sista nappade. Vi lät henne ha fri tillgång till nappen hela helgen och igår efter dagis. Imorse så packade vi napparna i en röd glittrig påse. När vi kom hem letade vi ett varv till efter nappar och hittade en till. Vi skrev ett brev till Tomten att dom var till hans små nissar och att dom var från Tyra. Sen ställde hon ut dom i trappen med motivationen att tomten vet allt . Jag spelade ett spel med barnen när sambon kom in och sa att tyckte han hört något vid dörren och barnen sprang dit. Napparna var borta , högst otroligt . Sen när vi la henne så skämtade hon med mig , jag sa - Tyra, på golvet i ditt rum .. Sen kom jag inte längre för Tyra avbröt mig och sa - Ligger napp och nutte! och sen bröt hon ihop och asgarva. Jag skratta med henne. Hon la sig med enbart nutte och sa inte ett ljud om nappen.

Det stämmer som ni säger , det funkade bara det är bestämt och inte fanns nåt annat utrymme. Vi liksom hängde på hennes uttalande och det bara funka!
    Tack för allas inspirerande info om nappar. Nu är det gjort, nu är det bara att hålla fast vid det?!
    Heh, finns en del ovanor man borde kunna ta itu med själv med ett enkelt beslut och sen bara stå fast vid det. Häftig tanke! ;)

• Mandra

Milla - skönt att det tycks bli en lindrig variant :) . Ja, bowla kanske inte va toppen. Åh, ensam i några dagar , hoppas det blir fint väder och glada humör som du omges av :)

• Mandra

På tal om vattkoppor så har min väns son, 3år gammal fått bältros och ligger hemma med kroppssmärtor nu. Det finns nog inget den pojken inte drabbats av . Det är super duper ovanligt att barn får. Skyddet från vattkoppor gör ju att man vanligast får bältros, om man får det, efter 50.

Assar > Ja, intressant tanke iaf. ;)

• Mandra

Oyra, härligt med en vetgirig en   Jag har inte så mycket att inflika mer än den senaste hårresande historien från 6års verksamheten och skolan som vi försökte undvika och en stor anledning till att vi flyttade för en månad sen.
    Där måste barnen pantsätta sina kläder för att få låna spel/hopprep/bollar osv . Jag trodde inte mina öron när en upprörd mamma berättade att hennes snoriga tjej som varit på förskolan kommit hem utan strumpor för att hon pantsatt dom för att låna en boll.
    Jag blir så arg på så många sätt. Det är sexåringar, hur ska de komma ihåg saker de lånar ? För att inte tala om att man i ett redan eftersatt område med en hel del problematik berättar för barnen att man inte litar på dom mer än så. Att man utgår från att de är slarviga och tom stjäl. Fy bubblan *kokar*.
    Vad är det för signaler? Snacka om att mota in barnen i en fålla, det här är du.. även om du inte vet om det själv så vet 'vi' det.
    Aja, dom är några mammor som gick ihop nu i alla fall. Jag får uppdatera er när jag hör utfallet av det hela.

Jag har mao inte hunnit oroa mig för att V ska bli uttråkad i skolan.. jag har bara oroat mig för att hon skulle gå i den skolan. Fast det är ju inte längre ett problem

ego.
    Hemtentan lämnades in , jag skrev på den till 11.15 och då plockade en väninna upp mig utanför dörren och körde mig i ilfart till skolan och den han in innan 12.00 *phu*
    Tyra har inte frågat efter nappen en endaste gång! det gick så bra. Kan knappt tro det själv. Det enda vi märkt, samma som dig tror jag kaz, är att insomningarna är väldans mycket längre. Svårt att komma till ro och mer gnäll vid läggning. De första kvällarna letade hon saker att bryta ihop för så det var mycket tröstande men det har lagt sig nu.

Drutten > Vad gott att det blev en fin andra vecka :) Hur gick det med svampen? Märkte ni av det?

kaz > Hur mår S haka? Vart ska ni åka?

malinkat! weee, hoppas ni får det fantastiskt härligt med mycket vänner och familj :)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*