Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

När jag skulle på möhippa i helgen så slog det mig att på sommaren för ffem år sen var vi ute på tjejseglling - snacka om att ta vara på sista chansen innan barnen kom. Maken jobbade och jag var ledig, då kunde jag segla med kompisar. Skulle det hända nu?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H slutade med napp på sin treårsdag, hon bytte alla napparna mot paketen Härligt med kompisar i alla former, H är nog lite kär i en kille på en annan avdelning. De är hur söta som helst, har träffats och hittat varandra ute på gården

• Piggley Wink

Härligt Kanin, och duktuga ärtis som tjänar egna fickpengar redan

Mysigt med middag på (iaf nästan) tu man hand Assar. maken och jag pratade om det senast i helgen att vi borde göra nåt själva någon gång, men med barn, häst, hundar, katt och allt annat i livet så är det inte helt självklart. Å andra sidan mår vi båda bäst när vi har saker att göra och år hålla på med våra intressen (även om de såklart decimerats rejält sen barnen kom). När jag pluggat färdigt får vi väl ta oss i kragen och fira ordentligt . VI har vårt andningshål på fredag och lördagskvällar då vi äter middag själva när barnen somnat.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag tänkte som Malin var inne på att det häller att hitta aktiviteter med bra ledare. Inom ridsporten där jag jobbat så läser man ju två år på universitetet för att bi ridlärare. Sen finns det ju såklart hittepåvarianter också men man kan ju alltid välja iaf.

• Piggley Wink

Vad jag ville komma till var att utbildade och/eller erfarna ledare inte verkar vara så vanligt i barngrupper i många sporter

• Piggley Wink

Assar: Precis! De kan säker tillräckligt mycket om fotboll/gymnastik/... men inte HUR man lär ut och Hur man tar hand om eleverna. Iofs har vissa det naturligt så det behöver inte alltid vara fel, i ridsporten är det ju dock en STOR säkerhetsrisk med oerfarna ledare

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Heja Mandra! Önskar det var mitt ämne så jag kunde hjälpa till. Lycka till! Skönt med uppgifter istället för omtenta.

• Piggley Wink

Får man inte vara utomhus när man har vattkoppor? Jobbigt med smitta, men med sina vänner så kan man ju förvarna så de får välja själva... Många skulle ju vlja ha det avklarat

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Mandra skrev 2011-09-27 21:15:29 följande:
    Heh, finns en del ovanor man borde kunna ta itu med själv med ett enkelt beslut och sen bara stå fast vid det. Häftig tanke! ;)
    Så sant!
    H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*