Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Nu är kalaset över, Agnes är mycket nöjd och Julia mycket missnöjd....

Dock var det lite knepigt. En av gästerna ville bestämma ALLT, så fort det inte blev som hon ville gick hon och lade sig på Agnes säng! Vi lirkade lite i början, men efter ett tag sa jag ifrån att hon inte kan bestämma allt på någon annans kalas. Sedan lät vi henne vara ifred.

• Gladhannapanna

Kanin: så jäkla lumpet!!!!

Sara: Agnes har gått på dans i snart tre terminer, förra året gick hon i kör också men tröttnade på det. Nu går hon på simskola på måndagar och dans på torsdagar. Hon älskar båda så det funkar fint även om hon är skör samma kväll eftersom hon är trött.

• Gladhannapanna

Vi4: intressant att läsa om fettsyrorna!

Idag fyller Agnes fem år!!! Hon blev väldigt glad för sin rosa låda med smålego, sin discokula och en liten legobil. " mamma, jag måste bara säga att ni är bäst" och en bamsekram!

• Gladhannapanna

Malink: usch så svårt! Om det är någon tröst så krånglar Julia också med maten sedan i somras, de är lika gamla har jag för mig, födda i mars -09. Hon äter inte kyckling eller lax längre, det blir som tuggummi i munnen på henne och hon spottar ut efter ett tag. Vi försöker inte heller göra någon grej av det utan hoppas att det går över. Julia tigger annat istället för mat vilket kan funka om hon knappt ätit på hela dagen, kravet är att hon måste smaka i alla fall och ersättningen blir en yoghurt eller en frukt.

Tycker dock att ni ska kolla upp henne ändå. Lycka till!

• Gladhannapanna

Jag köpte också omega 3 till barnen. Pharbio med jordgubbssmak, små runda kulor. Barnen har tagit dem de två gånger jag kommit ihåg det...

• Gladhannapanna

Kanin: du är en jättebra mamma! Alla blir vi arga ibland, men hur ska barnen annars lära sig att hantera känslor om de inte ser hur vi gör?

• Gladhannapanna

Håller massa tummar Vi4, kolla med Knase hon har ju gått igenom det flera gånger! Finns på FB om ni inte redan är vänner.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*