• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jag är helt överflödig här hemma. Elsa sover gott i sin vagn, de andra leker mamma, pappa, barn. Gustav är bebis och Ida fixar och grejar åt honom. Sedan tandborstningen har jag inte behövt göra någon insats alls, Ida klädde först på sig själv, sedan Gustav. Inte så betungande att vara föräldraledig just nu.

• asap

Bravo Mandra! Det var alltså den kursen du inte trodde du skulle klara över huvud taget? Eller minns jag fel?

Pyttis - Jag tycker jag känner igen namnet. Vad är hans "grej"?

Vi hade ett par bryt här i samband med pyssel/tejpande just som hungern satte in. Men nu har alla lunch i sina magar och de är igång och leker igen, kung och prinsessa. Ska bara vänta på att Elsa blir trött igen så ska vi ta oss ut i det fina höstvädret en stund. Det blir ju annars mörkt snart!

• asap

malin - Vi köper inte så mycket till barnen, de brukar få så det räcker och blir över från far- och morföräldrarna. Jag vill gärna inte köpa leksaker, det har de så mycket redan. Helst ger jag böcker, det tycker jag nästan inte de kan få för mycket av.
    Men vi köper klappar till barnen och varandra, våra föräldrar och syskon samt syskonbarn (sammanlagt 6st), så det blir verkligen många klappar. Inget uttalat om vad saker och ting ska kosta, det blir som det blir. Jag vet faktiskt inte hur mycket vi handlar julklappar för totalt, men det blir ju några tusen.

• asap

Pyttis - Så gör vi med, om det är något större de behöver (Ida fick cykel av oss när hon fyllde). Annars böcker, kläder, kanske något spel. Försöker som sagt undvika leksakerna, särskilt made in China-plastsaker som ändå går sönder direkt.

malin - Håller med juni. För övrigt så bläddrade jag just tillbaka en sida här till din fina höstbild, jag blev så sugen på att se den igen.

Mina systerbarn är med vår mamma den här veckan, och igår kom de med och hämtade Ida och Gustav på dagis.
    Succé! Det hela bättrades på av att också pappa kom hit efter jobbet och hela gänget åt middag tillsammans. Idag funderar vi på att göra det omvända, att vi åker till dem istället. Älskar att umgås!

I morse blev Ida så arg på sin pappa när han inte fattade vad det var för "tandkrämspinnar" hon pratade om. "ÅHH, TANDKRÄMSPINNARNA! Fattar du ingenting, har du inte gått i skolan!?"
    Det visade sig till slut att hon undrade varför det inte denna gång blev strängar som hängde från munnen när hon spottade ut tandkrämen. Tandkrämspinnar.
    Mini-tonåring var ordet, sade Bull.

• asap

Mandra - Kul att de spelar tillsammans! Här vill Gustav alltid vara med och spela, men sedan tröttnar han efter ett varv och går ifrån så det kanske dröjer lite tills de kan spela tillsammans.

malin - Gustav kan också sitt star wars. I hans fall handlar det om att han köpte en liten påse med små gubbar för 20 kr på en loppis, däribland en Darth Vader och ett lasersvärd i miniatyr. Och grannarna har fullstora leksakslasersvärd och pratar SW, så jag gissar att han snappat upp det därifrån. Det är inte precis något de visar på Bollis, ju.
    Ja, tänk att vi inte fattar, trots att vi gått i skolan! Ida säger ofta om det är något hon inte kan eller vet, att "jag kan inte, jag har ju inte ens gått i skolan!"

• asap

Drutten - Härligt med en Uppsalahelg! Håll utkik efter en trött mamma med tre barn i sällskap av en mormor och en morfar och två systerbarn, så kanske du ser mig imorgon.
    Trist att det inte vill ta sig med syskon.

kaz - Vad härligt att få sova ut ordentligt!

gbg - Hejsan! Hur går det med nakenfisen?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*