• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Nytt från skolan är att Simon blivit filmad i duschen av en klasskompis. Men han hade förstått att det var fel och raderat filmen direkt. Ja, nu har vi haft nya samtal med skolan. Bra är att jag känner barnets föräldrar sedan dagis. Små barn små problem stora barn större problem...

• kaz

De får egentligen inte ha mobiler men om man måste ha det av någon anledning så får man lämna den ifrån sig till läraren och få tillbaka den när man går hem. Det är förbjudet att ha mobil med sig till omklädningsrummen. Tycker att läraren har agerat klokt men det jag hajade till på var att inte vi fick reda på ngt utan enbart det andra barnets föräldrar. De ringde sedan upp oss. Även om inte Simon gjort fel vill man ju veta vad som händer honom.

Asap: Ja, känns tidigt. Simon har ingen mobil. Men så har han inte heller äldre syskon osv. Simons kompis som var här idag har mobil men hon visste inte varför hon tog med den till skolan - mest för de andra gör det

• kaz

Grattis G! Härligt med glada barn! Stor kram till dig! Hoppas art ditt grubblande leder fram till ngt bra!

• kaz

Nisse: Jag rättar! Simon får läxa på fre som ska vara klar på ons (matte, läs, eng och ofta något att skriva). Matte är väldigt enkel för honom så då säger jag att det är viktigt att det är både rätt och snyggt. Men han tar det bra. Tänker att du gör helt rätt eftersom du rättar på ett konstruktivt sätt. Det kanske också är något man måste lära sig, alltså att ta att man måste göra om ibland?

Var med P hos hudläkaren igår då han har vita fläckar på magen. Han har Vitiligo, fläckar som saknar pigment. Det är inte farligt men finns ingen direkt behandling. Man vet inte varför man får det och tydligen kan fläckarna ibland återpigmenteras. Just nu är det bara på magen men så trist om det poppar upp i ansiktet! Ja, trots att det inte är ngt farligt så känner jag mig lite sorgsen.

• kaz

Gbg: Simon håller sig flytande och tar sig fram men jag vet inte om man kan kalla det simma Vi har också kört simskola men det sim triggade var jakten på simmärken. Vi började med de enkla som vi visste att han skulle klara av och sedan fick han öva för att klara de lite svårare. Nästa termin blir det simskola igen men då i en svårare grupp. Han är väl på gränsen...

Milla: Jag förstår dig verkligen! Är du attraktiv för företag i Stockholmsregionen? Är en flytt otänkbart? Du har många år kvar i arbetslivet så det gäller att försöka hitta en hållbar lösning. Det kanske räcker med någon kurs? Herregud man läser ju jämt om bristen på ingenjörer!

Nätterna här har blivit hell. P äter knappt på dagen då han är så upptagen med att upptäcka världen. Han som var så lugn Men nu har jag bestämt att det blir vatten mellan 00-05 - ingen mat, basta!

• kaz

Nu är det Simons tur att ha handen i gips. Han har brutit tummen efter att en kompis råkat hoppa på hans hand. Som tur är handlar det om en mindre fraktur och Simon är vid gott mod. Men han är lite handlingsförlamad och man får påminna om att han faktiskt har en hand till

Herregud Asap! Läste om hur ni samsover i Estland. Jag hade inte kunnat sova alls. Strongt av dig!

Hoppas nu haft härliga lov. Det har vi. Hi var i Göteborg på Universeum. Kul tyckte barnen men bäst var den lilla poolen på hotellet

Någon dom sett Lasse och Maja på bio? Hur var den? Kan man ta med en 5-åring?

• kaz

Gbg: Det är hans skrivhand men han har lyckats hitta tekniken att skriva med den trots att tummen nästan helt är gipsad.

Härligt med goda resultat i skolan. Också Simon gick goda omdömen på utvecklingssamtalet. Han själv tyckte dock inte att det går så bra med engelskan men han jämför sig med de som pratar engelska hemma.

Ghp: Kul, då kanske jag tar med mig Sara. Hon lär blir sur annars

• kaz

Hur gör ni i simhallen? Låter ni era 7-åriga söner byta om själva på herrarna? jag känner snart att jag inte kan få Simon att byta om på damerna men jag känner oro för att något skulle hända honom inne på herrarnas...

Vi var och röntgade Simons tumme igår. Den läker som den ska men han behöver vara gipsad ytterligare 10 dagar. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*