30+ som fick första barnet 2006 *4*
juni > Nu kom jag på vad jag ville säga när jag såg ditt inlägg. Vad härligt med en lugn morgon, i jämförelse.
Vet du vad, Tyra har ju ett sjuhelsikes humör och vi tacklar det olika hela tide. Försöker hitta på nya sätt att avleda osv men vet du när det går bäst?
När jag innan det börjar bestämt mig för att minnas orden *Barn vill sammarbeta* för vem vill vara arg, ledsen eller dum?
Tyra blir allt 20ggr om dagen ibland. Men när jag minns dom orden så tar jag ett djupt andetag och så blir jag en orubblig sten i stormen och vet att hon vill samarbeta och bli glad igen. Hon är ju mitt i 3års trotset och vi har bla löst det med att INTE ge några llternativ för tillfället för hon kan inte hantera det. Hon orkar inte ta ställning för saker men hon vill väldigt gärna slippa vara arg och börja skratta istället. Hon vill bestämma allt, det är inte ett skämt att jag inte matat henne sen hon var 8månader. Hon började klä sig själv när hon kunde öppna garderoben. Hon går rakt ut när hon vill ut osv, listan är oändlig på hennes kan själv och jag gör det när JAG vill oavsätt vad ni säger.
Vi hjälper fortfarande V oftare med kläder än T (fast det är ju för att hon är sån drömmare)
Vilya är ju tvärtom nu, *phu* sån tur är. När hon blir arg börjar hon skratta mitt i för hon kan inte hålla det när vi står där förvånat och tittar på henne
Jag vet inte hur jag ska säga detta för i min tanke blir det så klyschigt. I alla fall, om du INNAN bråket börjar/bestämmer dig för hur du ska hantera och relatera till det så blir det lättare att leda det dit. Tänk tanken att hon vill samarbeta och att ni ska hitta en lösning.
Ibland så hjälper det att man förändras i sig själv? för att få andra att svara på det? Det är en tanke iaf, jag lovar inget men kanske värt ett försök?
För till slut går man ju nästan på spänn och väntar på nästa katastrof? istället för att ha tillförsikten om att Aja kommer det så löser vi det.
En tanke bara , kanske har du redan tänkt dom och då är det ju bara att bortse från inlägget ovan.