Nisse: Jag tycker att det låter som en sund inställning till läxorna, jag
.
Gbg: Hejja E!! Gabriel kan inte heller simma, efter snart tre omgångar simskola. Han tycker inte om att de behöver göra som läraren säger alla på samma gång, och "Vet du, jag har hört att man lär sig mycket bättre om man får försöka själv, så det så!"
. Det skulle vara riktigt intressant att veta hur långt han eg kommit, men eftersom man inte får titta på (förståeligt) och aldrig hinner med att fråga någon av lärarna eftersom G är med, så är det lite svårt att veta.
Ego: Okej, jag känner att jag vill försöka förklara de här tankarna jag har lite - och se om det är någon härinne som förstår (maken vill
inte höra):
Det känns som att jag lever någon annans liv, för så här skulle ju inte mitt se ut! De av er som har "känt" mig sedan 2005 kommer kanske ihåg att jag då var en högskoleingenjörsstuderande i Stockholm. Jag hade sommar- och vinterlovsjobbat på Atlas Copco - och skrev även mitt ex-jobb hos dem när jag väntade Gabriel. Allt var liksom mer eller mindre uppgjort för att jag skulle börja jobba där när jag tagit min examen. MEN, sen hoppade P av sin liss/doktorandtjänst på KTH, och fick jobb i... Lindesbergstrakten, så då gick flyttlasset till Arboga. Och nu är jag en tvåbarnsmamma som jobbar på förskola (utbildad fritidspedagog sedan 1995), men EGENTLIGEN borde jag bo i en förort till Stockholm, jobba på Atlas Copco och känna mig "Fullfilled" (kommer just nu inte på vad det heter på svenska
).