Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Jag tyckte också den länken var toppen när jag fick den i somras av dig!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

minimalla har iaf skrivit på FB att hon och barnen haft en underbar dag idag, så nu är det nog bra. Tror de varit sjuka en del sista tiden

Mandra: Hahaha, då kanske det är maken som egentligen behöver specialpedagogen

Pyttis: Vad kul med vävstol! Duktiga Agnes!

Assar: Håller tummarna!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Det finns ju folk dom inte ät mottagliga för magsjuka. De har nån speciell gen är väl några procent av sv befolkning tror jag. Jag känner en sån, jättepraktislt med tanke på att Jon jobbar p ett boende och som personlig assistent medan hon studerar. Hon kan alltid hoppa in i magsjuketoder när resten är däckade

• Piggley Wink

Vi4: Innan H började prata i telefonen så satte jag på högtalaren så hon kunde höra pappa även om hon inte svarade på tilltal. I 1-3 tråden använder många Skype för att prata med släktingar. Det har vi inte testat.

• Piggley Wink

Pyttis: Vad bra med tecken, på Hs förskola tränar de tecken med alla barn på småbarnsavdelningarna, sen lever det kvar lite men jag tror inte de är så aktiva nu när alla talar. Förut hade de en flicka med funktionshinder på avdelningen så då hängde tecknen kvar mer än nu. Nu har hon börjat skolan. Härligt att de involverar barnen i att lösa olikheter och problem! På Hs avdelning kan jag tänka attt de är lite för homogena (barnen alltså). H såg t ex en kvinna med slöja för första gången på BB, "Varför har hon klätt ut sig mamma?". Det är inte lätt när man är lantis och inte ser sånt i vardagen . De har iaf flera barn som pratar andra språk med sina föräldrar mm så det får hon ju med sig. Svårt att prata om i förväg också, hur tänker och gör ni andra?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kanin: Jag tänkte på dig för ett par dagar sen och funderade på om du sett den nya "stängda" tråden i 30+familjen. Här är den iaf http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradarnas-samlingspunkt-171/forum/m57460774.html, man måste söka medlemskap. Det är Blomster och Ela mfl som administrerar. Där kan bara medlemmar läsa så man kan vara lite mer privat om man vill...

Underbart med plus! Håller alla tummar i världen! Såklsrt du ska vara glad och njuta! Blir alldeles tårögd!

malin: Ja, det verkar rörigt med tjänster, jag förstår knappt hälften . Hs kompis sa till sin mamma att hon var rädd för spökena... Det finns mörkhyade barn av de flesta slag på Hs förskola så det ser hon ju iaf. Slöjor och sånt är ju faktiskt mer självvalt så det kanske borde bekymra mig mindre egentligen?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kanin: Låter som en bra plan.

gbg: Kul att se dig och att allt medicinskt är avklarat och verkar ha gått bra. Hoppas arbetsgivaren är tillmötesgående ang att inte jobba fulltid. Halvtid med full lön kanske vore en bra grej att kasta in i diskussionen?

M73: Trist med jobbmarknaden som känns trög, hoppas nästa tjänst är till dig!

Visst är det underbart med vår ute! Idag har vi shoppat jag och barnen, lite kläder till dopet, bl a en vit skjorta till N att ha på kalaset

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*