• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar > Stackars liten, bläkåvepenin. Massa krya på sig kramar!

• Mandra

Milla C > Åh så skönt att du också gillade den tanken och fick nytta av det direkt!

Jösses vilka smartisar ni är!

Vi 4 > Wooow, du gjorde det. Klart han orkar sitta där som du säger..han sover ju om nätterna. Och du behöver sova min vän.
    Jag tänker att du har ju inte så mycket att ta av energimässigt men att det kanske ändå är värt en veckas vak-sömn mot att du sen får sova betydligt mer om nätterna föralltid sen?
    Sportlovsveckan kan ju  vara perfekt för då är ni två som kan hjälpas åt. Jag undrar dock om du inte kanske ska fundera på att sluta nattamma helt?
    Tar han flaska? och kan han äta ngn form av välling? eller känns det uteslutet att ge han en nattflaska på en bestämd tidpunkt på kvällen/natten? och söva om honom alla andra uppvak.
    Jag tror att även om du vill nattamma och sportlovsveckan kommer så är det bra om ni har ngn slags plan utarbetad så att ni verkligen tar tag i det. Känner er motiverade och inspirerade att få det att funka.
    Gör det för din skull, så att du får sömn och energi igen.
    Jag vet att jag inte säger något du inte redan tänkt men upprepningar är ju bra för att verkligen förstå och lära sig saker, nöta in
    Jag har några funderingar men jag ska försöka komponera ett mail imorgon dag för då är tankarna klarare.

Agronom > Ja det låter som en hel del frånvaro från hemmer, inte helt optimlat nej som småbarnsförälder. Annars lät ju jobbet riktigt intressant. Lycka till med intervjun oavsätt om du kan ta den eller ej.

Idag när jag la tjejerna så såg jag i mörkret hur Vilya, hennes siluett, låg på mage med huvudet i händerna och spanade ut i rummet. Jag sjöng en sång, två sånger, tre sånger och sen frågade jag - Vilya, vad gör du?
    - Jag tittar efter älvorna. Någonstans måste de ju vara och någon gång måste man ju se dom.
    Ljuva tanke tänkte jag. Jag fick såklart förklara det här med sagor igen men det var så himla gulligt. Hon är så förtjust i Tingeling och hennes älvkompisar, älvvärld.

• Mandra

Vi4 > *Krama om* Jag kan förstå var din separationsångest kommer ifrån och därfr inte märkligt att du känner som du gör, tänker jag.
    Du får göra som du sa... måla upp en riktigt bra och övertygande bild om hur bra det går och hur ljuvligt du känns. Skriva ner det tom kanske? Allt du vinner på att ändra dom här kraftsugande nätterna och vad som händer om du inte ändrar dom.

Jag tycker du är fantastisk och stark. Säg till om jag kan göra något för dig/er?

Själv fick jag ett bakslag efter gårdagens effektivitet och har sovit mellan 10 - 12 men nu är huduvärken botad trots att jag trängts med tjejerna i deras söng på morgonkvisten (de sover ju skavfötters) för tredje natten i rad. Vi går ju in till tjejerna i regel 2 ggr per natt. Men numer har vi nog en natt i månaden som de sover hela natten i sin säng.
    Det var ett minne blott att vakna efter 6-8 timmars ostörd sömn. Kännslan är otrolig och jag känner mig faktist piggare en sån dag.

Frk Kanin > Ja, jösses så stora de är när man har sånna samtal och man verkligen får höra deras stora funderingar på livet.
    Jag hoppas södagens kalas blir fint och jag ska tänka lite extra på er då. {#lang_emotions_heart}

• Mandra

Minimalla > Men oj så otäckt, vilken dramatisk eftermiddag. Hur är hon med frukt och grönsaker? Det innehålle rju också en liten del vätska. Inte ist'llet för cola såklart utan mer som aptitretare om hon gillar sånt?
    Har du hunnit hämta dig ? *krama om* Allt är bra. Vätskebrist går att vätska upp, ta ett djupt andetag.

Skämt å sido, vet du vad. När vi hade haft våra 6 magsjukor förra året vid den här tidpunkten(sen det året startade) och förkylningar parallellt och mellan så var det precis sånna tankar jag tänkte och kände. Min önskan om en trea tog helt stopp och jag var säker på att jag inte ville ha fler barn. Hur skulle jag orka om man är magsjuk hela tiden.. med en tredje? Hur orkar man med det man har? Vad har jag gjort?
    Fast så har man dagar som häromdagen när dom funderar på älvor och bara får det att värka i hjärtat av kärlek. Då har jag plats för minst ett fotbollslag.

• Mandra

Minimalla > Tack för dom orden. Jag hoppas du inte tror jag ville jämföra och att jag inte gör det på något sätt. Jag vet att ditt år varit tusenfallt svårare och det med hästlängder.
    Jag ville mest säga att du inte är ensam om att känna rädslan och skräcken när katastrofen lurar bakom knuten.
    Tänk så bra det blev ändå för att du stog på dig med urinprovet.   Något jag ska komma ihåg och använda om jag behöver. För när de kommer till läkare så mesar jag ju ur så fullständigt.
    Hoppas hon kryar på sig fort nu så du kan få andas ut på riktigt!

• Mandra

Idag för två år sen låg jag på förlossningenoch  födde Tyra. Jag kan inte förstå att det redan gått två år. Men det är inte helt utan tårar i ögonen jag ser på vår lilla underbara tjej som hungrigt öppnade sina morgonpresenter och studera födelsedagskortet med noggran uppmärksamhet.
     Ljuset fick vi veta var varmt innan hon blåste ut det. Två hushållswafers istället för tårta, hon gillar inte tårta och morgonhumöret var på topp.
     Bästa presenten var jeansen och tröjan, en väldigt fin unisextröja från lindex med kossor och får på, har ni sett den? Jag försöker blanda upp hennes kläder hon ärver och får av familj som är sött och mycket rosa. Jo en sak till var en höjdare, hon fick förstoringsglas, det har inte lämnat hennes hand än.
    Boken har vi läst och pusslet har vi lagt. Sen när vi lämnat deras rum så fick hon syn på alla ballonger som jag och Vilya blåst upp och pyntat huset med i går kväll medans sambon la Tyra. Vilya pekade stålt ut varje ballong och Tyra stog brevid och ååhhade som en sann imponerad lillasyster. {#lang_emotions_heart}
    Vilya och jag var ner en tur till konsum igår för Vilya ville köpa en bamsepysseltidning hon sett där och spanat in sen säkert 6 veckor tillbaka och jag sagt nej till. Nu ville hon ge den till Tyra... jo så ville hon ha en själv också såklart. {#lang_emotions_heart}

Trevlig helg på er alla!

• Mandra

Tack för alla grattisar till Tyra! {#lang_emotions_heart}

Minimalla > Stackars lilla Stella och jag förstår att du suttit där inne inatt. Hur går det med vätskan nu då? hos oss funkar doseringssprutan man får på apoteket för medicin väldans bra. Båda tycker det är så skoj att spruta in vatten, saft tom vätskeersättning när det behövts.
    Hoppas du får lite vila idag och att Stellas feber ger med sig redan i em.

Milla C > Stackars er med. HOppas att han kryar på sig snabbt. Det är verkligen en tråkig månad februari, sjukdomsmässigt.

Tror inte vårt em besök kommer i det här ovädret. Fast vi har laddat med glass och maränger och jag har förberätt lasagne så vi kommer ha en mysig em med eller utan vänner. Det visar sig

• Mandra

AssarP > Jag skrev ett svar till dig med men de thar helt försvunnit. FL har en tendens att leva sitt eget liv ibland.
    Jag skrev ungefär:  Vilya är bättre än Tyra på att städa. Fast Tyra kan ibland slå till med att lika energiskt som hon dragit fram allt, städa bort det. Annars är det från dag till dag. Men hon får alltid biddra till städningen men det är nog mer så att vi kompenserar hennes del så Vilya inte blir ståendes med allt.
    Fast Tyra är lite äldre än din lillbus va? och jag tror inte någon av mina är lika duktiga som Ida. Vilken liten gobit

• Mandra

Tack igen för grattisar till Tyratrollet.

Mini > HUr går det för Stella?

Milla > Men stackars liten. Är det inte det ena så är det det andra. Jag hoppas att han hat gjort sitt i sjukdomar detta året och får bli frisk från nu.

Tyra har hostat nu sen hon vart förkyld för 2 veckor sen och det verkar vara en sån där seglivad sak. Hon har äntligen slutat kruppa så på sin födelsedag var första dagen på 2 veckor utan mollipect. Säkert en sån där 6-8 veckors hosta hon fått.

Vi njöt av solen och snön på eftermiddagen. Vi har lekt i den midjehöga snön och grävt hålor och lekt snöbollskrig, lätt med pudersnö, not. Men SKOJ!
    Det var så där ljuvligt vindstilla, solen värmde och det kändes klart och lagom kallt. Jag fick en sån där utekick, ni vet när man känner att man får energi av att fylla lugorna med frisk luft och städade huset när vi kom in.

Så nu sitte rjag här och njuter. barnen är badade och kvällsmysiga. Leker på sitt rum och ska strax sova. Jag ska njuta av en lugn kväll och ett varmt bad.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*