Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan: Stella gillar också Mammamia så den går varm här hemma. Precis efter sommarlovet gifte hon sig med Oscar på dagis, men nu är hon inte kär i honom längre och ska istället gifta sig med kompisen Amanda.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Minimalla

Assar: Jag förstår verkligen din längtan (är ju ganska insnärjd i just den känslan nu ), men jag utgår från att den alltid kommer att finnas - oavsett hur många barn man får så är den första tiden så otroligt speciell och så väldigt väldigt kort. Att snusa nybakad bebis är ju som en drog, så när man känner sig klar med det egna barnafödandet får man väl snusa andras bebisar tills barnbarnen börjar trilla in .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Minimalla

Grattis Mandra! Hoppas födelsedagen flyter på i samma härliga tecken som den börjat. Snart 40 - neeeej du skojar!!?

Idag har jag och Stella varit på ögonkliniken och de bekräftade att hon inte ser tillräckligt på ena ögat så nu blir det glasögon. Känner mig jättedum för att jag tycker det känns så otroligt jobbigt. Vill inte att folk ska titta och tycka saker om min fina tjej . Men egentligen är det ju en världslig sak och jättebra att de kan upptäcka felet så här tidigt. Förhoppningsvis växer det bort med tiden, men utan glasögon överkompenserar hennes "bra öga" och det andra utvecklas inte som det ska.

• Minimalla
    Serendipity skrev 2010-04-29 22:16:06 följande:
    Vilka jättesnygga magbilder!!!!!!! Stalle blir väl hur snygg som helst i glasögon. Är det någon annan på hennes dagis som har glasögon? På Teodors avdelning finns 2 barn med glasögon (båda flickor). Jag tror Teo kommer få glasögon innan skolåldern. Jag fick själv glasögon när jag skulle börja skolan, och min lillasyster fick när hon var 5 år.
    Tyvärr är det inga andra barn på dagis som har glasögon, men förhoppningsvis kommer alla vilja ha det nu när Stella får . En av favoritfröknarna har dock glasögon och idag när vi var och provade bågar utbrast hon förtjust att det minsann var likadana glasögon som frökens. Vi har nog hittat ett par favoritpar redan, vi lånade hem fem par och hon blev väldigt förtjust i ett par röda som hon vill ha på sig hela tiden och putsar och grejar med. Hoppas det kommer vara lika kul sedan också . Och så klart är hon hur fin som helst med "sina" brillor!

Pyttis: Vad duktig du är!! Vilken disciplin du måste ha. Jag gissar att både motivationen och självförtroendet får sig en rejäl skjuts när det blir sådana resultat. Bra jobbat!

Milla: Har du hört något ännu? *nyfiken*

Mandra: Vad mycket fina presenter! Det är du verkligen värd, fina presenter och sushi - en perfekt kombination.

Jag har blivit kallad på intervju på onsdag så då får ni hålla tummarna för mig. Förhoppningsvis kanske jag inom kort får chansen att sitta på andra sidan bordet på AF - jag och magen... .
  • Minimalla

Milla: Det är väl bra att det drar ut lite på tiden... så kanske du kan börja senare . Så klart är det dig de vill ha och dessutom tycker de att du är värd att vänta två veckor extra på. *tumhållning pågår*

• Minimalla

Mandra: Så skönt att det fanns hjälp att få till Tyra, då piggnar hon till snart hoppas jag!

Vi4: Så häftigt med lyckad försäljning och att ni nu får möjlighet att lyxa till det. Lycka till med renovering och andra bestyr.

Assar: Vad roligt att du fick jobbet! Vad snabba de var med att höra av sig.

Oyra: Du är verkligen beundransvärd! Tack för att du delar med dig av era svårigheter. Så underbart att det redan verkar vända. Jag måste erkänna att jag fällde både en och två tårar när jag läste dina inlägg. Kram!!

Jag var ju på intervju i onsdags, men det kändes så där. Fick veta att vi var 30 stycken som kallats så man känner sig ju inte särskilt utvald. Visserligen är det 7-8 platser som ska tillsättas så man vet ju aldrig. Tyvärr är det visstidsanställningar året ut så jag misstänker att de inte är så sugna på att anställa mig fram till sommaren för att sen behöva ta in en vikarie resterande tid. Jag har i alla fall fått chansen att visa upp mig och förhoppningsvis blir det tredje gången gillt nästa år (var även på intervju där när jag väntade Stella).

Igår fick Stella sina glasögon och det är lite svårare att få henna att ha på sig dem än provbågarna som bara hade fönsterglas. Hon ser verkligen sämre än vad jag trodde, för glasen är riktigt starka för mig. Kunde inte låta bli att gråta lite inombords för att hon måste dras med de där brillorna, men vi vänjer oss ett steg i taget. Jag funderar på att säga att hon inte behöver ha på sig dem på fototgraferingen nästa vecka, men det kanske sänder helt fel signaler... hur skulle ni ha gjort?

• Minimalla

Hallå i tråden! Hoppas ni har finare helgväder än vad vi har, för här regnar det och är grått. Stella och pappa har åkt till Busfabriken för att leka av sig lite så jag har fått egentid som så klart spenderas framför datorn . Jag ville bara dela med mig av hur bra det har gått med Stellas glasögon. Hon använder dem i stort sett hela tiden och vi behöver inte tjata utan bara påminna ibland. På dagis får hon så många fina komplimanger och bästa kompisen vill så klart också ha. Vilken lättnad!

Kram till er alla!

• Minimalla
    Serendipity skrev 2010-05-14 12:45:14 följande:
    vill se bild!!!
    Okej då . Har lagt in en bild nu... visserligen bara på provbågarna men det var ju de som hon valde.
  • Minimalla

Mandra: Så skönt att Tyra är feberfri nu, hoppas ni hade en mysig lekdate.

Tack för era fina ord om min lilla supertjej! Idag har vi varit på cirkus. Det var Norrköpings ungdomscirkus med massor duktiga akrobatiska barn och ungdomar så nu vill Stella börja cirkusskola. De har faktiskt en veckas skola i sommar så det vore ju toppen, men det var från 6 år så hon är nog i yngsta laget än så länge.

Slänger in en skön kommentar från Stellisen. Vi lunchen tjattrade hon som vanligt nonstop ända tills hon satte i halsen. Hon hostade och frustade och efter en stund väste hon fram: "försäkta... jag fick visst slut på batteri." Försäkta är förresten hennes sköna ihopslagning av förlåt och ursäkta .

• Minimalla

Grattis Milla, vilka härliga nyheter!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*